Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '20

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Simge Fıstıkoğlu

Simge Fıstıkoğlu Başarı Öyküsü

Sevgili okurlarım başarıları alkışlamaya devam ediyoruz.

Burada başarı öykülerini paylaştığım değerli dostların ortak özellikleri başarılarının yanında aynı zamanda mütevazi ve samimi olmalarıdır.

Bugün sizinle, tanımış olmaktan gurur duyduğum çok değerli dost ve arkadaşım Sayın Simge Fıstıkoğlu'nun başarı öyküsünü paylaşacağım.

Simge Hanım öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

-Fani olduğunu kendine sık sık hatırlatan bir faniyim.

Aslında bu yanıtınız bile bilgece... Çok teşekkür ediyorum. Başarılı olmak için neler yaptınız? Nasıl çalıştınız?

-Çok çalıştım. Hem nitelik hem nicelik olarak. Uzun saatler çalıştım. Ayrıca derinleşmeye, uzmanlaşmaya gayret ederek çalıştım. Biliyormuş gibi yapmadım, bilmediklerimi önce kendime itiraf edip kendimi geliştirmeye çalıştım. Hala öyle yapıyorum.

Şu andaki mesleğinizi yapmasaydınız ne yapmak isterdiniz?

-Elleriyle üretenlere, ortaya somut bir ürün, eser koyabilenlere çok özenirim. Bizim işimiz suya yazı yazmak gibi çünkü. Oysa bir terzi, bir marangoz, bir aşçı, bir heykeltıraş, bir çiftçi emeğine, ürüne bakar, artısını eksisini görür. Elleriyle üreten biri olmak isterdim.

Çok doğru... Hayatta sizin için çok önemli üç şey nedir diye sorsam ne cevap verirsiniz?

-Sağlık, itibar, aile...

Simge Hanım, sizin için mutluluk nedir? Sizi en çok ne mutlu eder? Nelerle mutlu olursunuz? Keyif aldığınız şeyler nelerdir? Hobileriniz var mıdır?

-Mutluluk hayatın bize armağanı, nadir bulunan, kıymeti bilinmesi gereken... Sevdiklerimle vakit geçirdiğimde, işimi layıkıyla yaptığımı hissettiğimde, birilerine faydalı olduğumu hissettiğimde mutlu olurum herkes gibi. Tabi ki yeni yerler görmek, yeni şeyler öğrenmek, keşfetmek de beni çok mutlu eder.

Şimdi biraz da gelecekten konuşalım. Geleceğe dönük ne gibi planlarınız var?

-Plan yapabilen biri değilim maalesef. Hiçbir zaman planım olmadı. Hep hayallerim oldu. Hayatımın bu döneminde artık kendime, aileme, sevdiklerime daha çok vakit ayırarak çalışmak, başkalarına da faydalı işler üretmeyi hayal ediyorum.

Size aynen katılıyorum, plan yerine hayallerin daha etkili olduğuna inanıyorum. Çünkü plan insan zihni üzerinde baskı oluşturuyor.

Simge Hanım başarmak isteyenler size, “Başarının sırrı nedir?” diye sorsalar, ne cevap verirsiniz?

-Başarıdan ne anladığınıza göre değişir elbet. Ama etik çerçeve içinde düşüneceksek, önce ne istediğini bilmek, sonra çalışmak ve kendini geliştirmek...

Peki, sosyal medyayla aranız nasıl? Teknolojiyi nasıl görüyorsunuz?

-Sosyal medyayı seviyorum. İlk yıllarda keyif amaçlı kullanırken son 5 yılda ciddi bir haber kaynağı oldu benim için de. Teknolojiyi elimden geldiğince kullanmaya ama kölesi olmamaya gayret ediyorum.

Aslında bu çok doğru bir saptama, sosyal medyayı kölesi olmadan kullanmak. Bir gününüz nasıl geçiyor?

-Gün içerisindeki programıma bağlı olarak çok değişiyor rutinlerim. Ama genelde 9 civarı uyanırım. Çocuklarımla sabah oyunlarımız güne güzel başlamamı sağlıyor. Online eğitimler, sunumlar olduğunda evden işlerimi halledebiliyorum. Haftanın 3 akşamı ise master derslerim var. Boş vaktim pek yok kısacası. Evde olduğumda bile yemek yemeyi unuttuğum oluyor.

Hafta sonları neler yaparsınız?

-Biz evinde vakit geçirmeyi seven bir aileyiz. Ailece güzel bir kahvaltı yapıp çocuklarımızla vakit geçirmeyi seviyoruz. Karantina öncesi sahilde yürüyüş ve park keyfimiz vardı, şimdi evimizin bahçesinde mümkün olduğunca çocuklarımızın vakit geçirmesine gayret ediyoruz. Film keyfimiz de hafta sonu klasiğimizdir.

İş dışında uğraştığınız spor veya hobileriniz var mı?

-Pandemi spor alışkanlığımı çok kötü etkiledi. Maalesef pek spor yapamıyorum bu ara. İyi bir edebiyat okuyucusu olduğumu düşünüyorum. İşimle ilgili okumam gerekenlerin yanı sıra baş ucumda hep en az bir roman da vardır. Seyahat etmek en büyük hobimdir ama maalesef bir süre daha bu zevkimizi erteleyeceğiz belli ki.

Evde mutluluğun sırrı nedir?

-Sır mı bilmiyorum ama herhalde karşındaki insanı mümkün olduğunca, olduğu haliyle kabullenmek ve empatiyi asla bırakmamak.

Simge Hanım başarmak isteyenlere ne yapmalarını önerirsiniz?

-Neyi başarmak istedikleri konusunda önce kendilerine dürüst olsunlar, sonra da o başarının bedellerinin ne kadarını ödemeye niyetli olduklarına karar versinler. Ve elbette çok çalışsınlar.

Simge Hanım bu söyleşi için çok çok teşekkür ediyorum. Size güzel ailenizle mutluluk ve sağlık dolu bir yaşam diliyorum. Yolunuz açık ve aydınlık olsun.  Başarı öykünüzün başarmak isteyenlere örnek olmasını diliyorum.

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..