Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Şivan Perver’e AKP Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkan adaylığı önerilmeli...

Şivan Perver’e AKP Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkan adaylığı önerilmeli...
 

Şivan Perver, 38 yıl sonra yurduna döndü.

Oysa “Ölsem de dönmem” demişti. Döndü, ama Türkiye Cumhuriyeti yurttaşı olarak değil... Yurttaşlık eskidendi. O bakımdan yurt topraklarına bir başka kimlikle ayak bastı.

Şivan Perver, el üstünde tutuldu; devlet temsilcisi gibi karşılandı. Kuzey Irak’tan geldiğinde üstünde takım elbise, yanında Mesud Barzani vardı. Halkın karşısına, Barzani ve Başbakan Erdoğan’ın yanında çıktı. Üstündeki takım elbise gitmiş, yerine, peşmerge  giysisi gelmişti.

Barzani gibi...

38 yıl sonra ülkesine, Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlığını yitirmiş olarak da olsa, dönmenin verdiği duyguyu anlatmak zordur. Onu Şirvan Perver’in ağzından dinlemek gerekir.

Yurt özlemi, kim için, nasıl olursa olsun, bir başkadır!.

*****

Başbakan Erdoğan, Şivan Perver’e yurttaşlık önerdiğini açıkladı:

“Kendisine de söyledim, vatandaşlık noktasında herhangi bir talebiniz varsa biz bunu da çözmeye hazırız dedik.”

Şivan Perver, buna ne yanıt verir?

Bekleyecek, göreceğiz!.

Bizce, yurttaşlık önermek çok doğal. Buna başka “doğal öneriler” de eklemek gerekir. Dün gece düşte gördüğümüzden yola çıkarak ne düşündüğümü paylaşmak isteriz:

Diyarbakır, BDP’nin kalesi. Bu kale, seçimle kolay kolay teslim alınamaz. Bu, yaygın bir kanı; ama değişebilir. Şivan Perver adı yerel seçimler için iyi bir yatırım olabilir.  O bakımdan Şivan Perver’e Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi için adaylık önerilmeli!.

Yurttaşlık önerisi, adaylığını ilk adıma olmalı!.

Şivan Perver, Diyarbakır için “süper aday”dır.

Seçim de zaten “süper aday”la kazanılır!.

AKP, “sürpriz” yapar, “millet”i şaşırtır mı?

*****

Şivan Perver, bir zamanlar, Irak Kürdistan Yurtseverler Birliği'nin resmi internet sitesine demişti ki:

“... Ben Kürdistan topraklarını özledim. Ben Kürdistan topraklarının özgür olmasını istiyorum. Ben Kürtlerin özgürlüğünü, Kürt siyasetçilerinden istiyorum. Benim yolumu devlet değil, Kürt siyaseti kapatmıştır. Devlet de biliyor, ben Kürdistanlıyım ve devlet Kürdistan devletini kabul etmiyor. Ama ben devleti dinlemiyorum. Eğer ben Kürt siyasetine güvenirsem vatanıma gönül rahatlığı ile geri dönerim. Kürt siyaseti insanı suçluyor, kirletiyor ve perişan ediyor. Ben o kirli siyasetin içine girmek istemiyorum.”

Şivan Perver, “Ölsem de yurduma dönmem” demişti.

Ama Diyarbakır’a, kendi deyişiyle Amed’e geldi.

Ve gitti.

Şivan Perver, yurttaşlık önerisini kabul eder mi?

Bizim düşte gördüğümüz, gerçek olur mu?

Son söz:

Burası Türkiye, olmayacak/lar olur; sonra da nasıl oldu diye kafa patlatılır!.
 

http://www.facebook.com/turgutcelik

https://twitter.com/#!/turgutcelik

turgutce@yandex.com

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..