Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

Siyaset 'bu' halkı bölebilir mi?

Siyaset 'bu' halkı bölebilir mi?
 

Herşey, Ulu Önder Atatürk'ün çizgisinde birlik ve beraberlik için...


Malûmunuz Türkiye’de siyasi sıkıntılar hiçbir zaman bitmez. Yıllar önce de vardı, yüzyıllar sonra da olacak. Türk siyasetçileri birbirleriyle çekişmekten hoşlanmaya programlanmışlardır, sanki. Sol-Sağ çatışması eskiden dillendirilirdi. “Sen solcusun.” , “Sen sağcısın.” gibi terimler kullanılırdı. Hatta halk içerisinde solcular asla sağcı bir şairin kitabını okumazdı. Sağcı da solcu şairin. Ben o dönemleri hatırlamam. Okuduğum kitaplardan biliyorum. Küçüklüğüm zamanına denk geliyorsa da, ben yurtdışındaydım.

O zamanlar liseler arası kavgalar da ünlüymüş. Babam da anlatır; liselerin okul çıkışındaki tartışmalarını, yer yer kavgalarını…

Peki, şimdi ne değişti?

O zaman da aynı siyasi krizler yok muydu? ‘İrticai faaliyet’ meselesi o zamanlar da gündemde değil miydi?

Bugün Ümraniye Çarşı’ya gittim. Biraz hava aldım, diyelim. Çarşıda gördüğüm bir manzaradan esinlenerek bu makalemi yazmaya karar verdim, diyebilirim. Her ne kadar web yazılım uzmanı da olsam, siyaset ile biraz ilgiliyim. Çarşıda kapalı ve açık bayanların kol kola dolaştıklarını gördüm. Bu her zaman gördüğüm ve görmek istediğim bir resim karesidir. Ben kapalı, açık diye ayrım yapılmasına karşıyım, zaten. İnsanlar giydiklerine göre değil, şahsiyetlerine göre ayrılmalılar. Kapalı olup nefret ettiğim de vardır, açık olup nefret ettiğim de. Öyle kapalı bayanlar tanıyorum ki, tanıdığım birçok açık bayandan daha sosyaller. Bu yüzden diyorum; insanlar şahsiyetlerine göre ayrılmalılar. Tabi illa ki ayrılmaları gerekiyorsa…

Tekrar soruyorum: “Peki, şimdi ne değişti?”

Yıllar önce kavga ederken, şimdi ne oldu da kol kola çarşılarda dolaşır hale geldi bu Millet? Bu soruya cevaben:”işte bu yüzden…” ile başlayan bir açıklama yapmak kesinlikle saçma ve yanlış. Bu durum zamanla gelişmiş, hatta henüz gelişmesi tamamlanmamış.

Şimdi başlığımıza dönelim…

Siyaset ‘bu’ halkı bölebilir mi? Böyle bir şey mümkün olsaydı, 5-6 yıl önce olurdu. Bundan sonra olabileceğini sanmıyorum. Benim açık da kapalı da bayan arkadaşlarım var. Hep beraber yemek de yeriz, bir şeyler de içeriz. Aramızda solun en üstünde olanlar da vardır, sağın en üstünde olanlar da… Ama bizim konumuz hiç siyaset olmamıştır, konuşmalarımızda. Bence olmamalıdır da. Ben her yöne eşit mesafede olmanın mutluluğunu yaşayanlardanım. Ne solcuları küfre boğarım, ne de sağcıları… Sağcı ve solcu diye ayrımlar da saçmadır, bence. Ya tabii ki, görüş faklılıkları olacak. Sağcı, solcu diye ayrım yapılmalı da. Saçma dediğim olay da bu değil. Saçma olan şu:”sen solcusun senden bir şey olmaz.” böyle saçmalık olur mu ya? Düşünceler sadece siyasette kalmalıdır. Arkadaşlar arasında siyasi fikir ayrılıkları, saçma geliyor bana.

‘Bu’ halkın bu saatten sonra bölünebileceğini sanmıyorum. Aksine birlik ve beraberlik, galip gelecek…

İlk başta belirttiğim “Yıllar önce de vardı, yüzyıllar sonra da olacak.” İfadesini başka bir makalemde açıklayacağım…

Başka bir makalemde görüşmek dileğiyle…


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..