Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Siyaseti ve sosyolojisi ile gizem dolu bir şehir : Beyrut

Siyaseti ve sosyolojisi ile gizem dolu bir şehir : Beyrut
 

.


Ece Temelkuran Milliyet’ de çok da güzel anlatmış Beyrut’u…

Yaşamış, yaşatmış.

Lübnan’lı iş adamı ya da Lübnan’lı sevgili diye o kadar çok duymuştum ki.

Neden örneğin İtalyan sevgili ya da Norveç’li iş adamı hafızamda çok yer etmemişti de, hep Lübnan’lı olanları kalmıştı aklımda ?

Çocukluğumda da sürekli Beyrut’tan bahsederdi haberler.

Ne olduğunu hiç de anlayamazdım o zamanlar.

Sözüm var Beyrut sokaklarında, öldürün beni...diyordu şarkı sözleri.

Yorum’a ait bu içli ezgi, daha 1989 yazında, o dönem henüz belki haritada bile yerini bulamayacağım bu başkentle garip, gizemli ve aslında ismini tam da koyamadığım bir bağ da oluşturmuştu aramda.

Öyle bir ülke ki Lübnan es geçemezsiniz.

1975 yılında iç savaş başlayana kadar insanlar görkemli bir başkentte yaşıyor.

Beyrut’ ta.

Dünyanın en güzel şehirlerinden birisi Beyrut.

Ortadoğunun İsviçre’si olarak anılıyor.

Aynı zamanda insanlarda alışveriş çılgınlığının olduğu bir şehir.

Para çok yani. Lüks tüketim malları var. Arabalar, mücevherler...

Sebep ?

Uyuşturucu.

*Dünya uyuşturucu üretim ve pazarlamasının en önemli yeri de Lübnan.[1]

Ve bir gariplikler ülkesi Lübnan.

Çok sayıda farklı dini ve etnik grubu barındırıyor.

Dünya üzerinde farklı dinlere mensup insanların örgütlenip siyasi bir platform oluşturduğu başka ülkelerde var elbette.

Ancak farklı dinlere mensup bu siyasi oluşumların sayısındaki fazlalık, neredeyse hiçbirinde Lübnan’daki kadar fazla değil.

Çok sonraları öğrenip idrak edecektim ki Türkiye için çok da hayırlı şeyler düşünmeyen adamları da (!) bünyesinde barındırmıştı Lübnan.

Destek vermişti yani.

Aaah ! demiştim işte o zaman.

Müslüman, Arap, Yahudi, İtalyan, Ermeni...

Çeşit çeşit adam yaşıyor bu ülkede.

Kardeşçe mi yaşıyorlar derseniz bana pek de öyle gelmiyor.

Batılılarca ülkeyi hıristiyanlaştırma çabaları sürmekle beraber, 1975’ teki iç savaşın başlama sebebi de Hıristiyan Müslüman çatışması.

Farklı etnik gruplar, farklı dinler ve farklı mezheplerin ve hatta bir çok radikal eğilimlerin de hepsinin toplandığı garip bir ülke Lübnan.

Şimdi bombalanan zavallı halkı ile bir garip ülke Lübnan.

Akdenize kıyısı olan ilginç bir ülke.

Aynı anda hem Ortadoğu’nun İsviçre’si, hem de harabesi.

Yıkık, dökük, metruk Beyrutuyla beraber...

Sabrın sonu ile

Bibliyografya :

[1] Yeni Harman Dergisi, Savaş Tanrıları Tatilden Döndü , Coşkun Aral, 1 Ağustos 2006, Sayı 97 , sf.8

 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..