Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '13

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
603
 

Siz haklısınız, Sosyalist Grup Başkanı Hannes Swoboda...

Siz haklısınız, Sosyalist Grup Başkanı Hannes Swoboda...
 

Kılıçdaroğlu ve Swoboda...


 

CHP Başkanı Kılıçdaroğlu’nun AP’da(Avrupa Parlementosu), “Reyhanlı’da ölen 51 kişinin katili Recep Tayyip Erdoğan’dır.”  İfadesini kullanması Sosyalist Grup Başkanı Hannes Swoboda tarafından tepki gördü.

Swoboda“AP Sosyalist Grubu logosu önünde Esad-Erdoğan kıyaslamasını yapmasını kabul etmemiz mümkün değil.” dediği açıklamasında “Erdoğan’ı eleştirebilirsiniz, Erdoğan halkın oyuyla iktidara gelmiş birisi. Kabul etsek veya etmesek de halkın oylarına anlayış göstermek durumdayız…Esad ise halkın oyuyla iktidara gelen birisi değil. İki lider arasında büyük fark var. Bunu zaten yazılı açıklama yaparak ortaya koyduk. Erdoğan’ı Esad’la kıyaslayan herhangi bir açıklama bizce sadece yanlış anlamadır” ifadesini kullandı.

AP’de yaşananlara dair Kılıçdaroğlu twitter’dan yayınladığı mesajında “Düşünceye tahammülü olmayan biriyle konuşmaya çalışmak vakit kaybıdır” ifadesini kullandı.

Sosyalist Grup Başkanı Hannes Swoboda haklıdır! Esad ile Erdoğan kıyaslanamaz. Gerçi Suriye 2012’da halkın %51’inin katılımıyla bir seçim yaptı ama şaibelidir.

Esad diktatörü,  dünyanın en demokrat ülkeleri olan Suudi Arabistan, Katar, Yemen, ABD, İngiltere, AB vb,  ve de Türkiye’nin oluşturduğu devletler tarafından örtülü açık desteklenen ÖSO’na  teslim olmayıp direniyor! Bildiğiniz gibi Rusya, Çin, İran hatta Irak Esad’ı destekliyor.

Sayın Swoboda(Bak bu sayın ifadesini herkese kullanmadığımı bilmeni isterim.), Esad diktatörü dünyanın dört bir tarafından toplanan radikal İslamcı isyancılara karşı hemen ülkesini terk etmelidir!(CIA raporlarında Suriye’ye savaşmak için gidenlerin hangi ülkelerden ne kadarının hangi yollarla gittikleri ayrıntılı olarak yer alıyor, araştırın bi zahmet.)

Esad sivil itaatsizlik(!) gösterileri yapan isyancılara karşı silah kullanmak yerine, Türkiye gibi en azından organik biber gazı (ki sizin oralarda kimyasal silah sayılıyor), tazyikli su ve organik cop kullanarak karşılık vermeyi tercih etmelidir.

Erdoğan ile Esad kıyaslanamaz, haklısınız. Fakat sizlerin yakından bildiği üzere, Hitler’de seçimle iş başına gelmiştir Sayın Swoboda. Anlayacağınız sandıktan her çıkan insanlığa hayır getirmiyor, örnekleri çoğaltmak istemem, Mussolini, Franko’yu entelektüel belleğinize zerk edip hatırlatmak istemem, alınganlık gösterirsiniz, ben devam edeyim izninizle!

Türkiye’de yeterince demokrasi deneyimi oluşmuştur. Anadolu, kadim halk sandık önüne gelince, bir önceki seçimde I. yaptığı partiyi sandığa gömmekte beis görmez.

Bizim politikacılarımız bize özgüdür. TBMM’de Salı söylevlerinde  Erdoğan ve Kılıçdaroğlu ve de Bahçeli  seçmeninin gazını almak için çıtayı yüksek tuttuklarından olsa gerek  sizin mahalleye gelince de aynı alışkanlıkları devam ettiriyorlar ne yazık ki. Pot kırıyorlar. Oysa Kılıçdaroğlu “Erdoğan yürüttüğü Suriye dış politikası Reyhanlı’da 51 yurttaşımızın canına mal olmuştur, sorumlusu Erdoğan’dır” deseydi eminin siz de onaylardınız.

Kaldı ki Türkiye tarihinde, Erdoğan ile Esad ortak Bakanlar Kurulu düzenleyecek kadar kanka olup şimdi “düşman olmaları” bağlamında ilktirler.

Siz AP’nun Sosyalist Grup Başkanı’sınız. Bizim buralarda muhalifler, sosyalistler, üniversite öğrencileri “Suriye’ye emperyalist müdahaleye hayır!” diyebilmek için her Allah’ın günü biber gazı, tazyikli su, polis şiddeti ile imtihan ediliyorlar. Göz altına alınıyorlar, tutuklanıyorlar.

Erdoğan’ın Türkiye’sinde, sandıktan çıkmış “Milli irade” ile yönetildiğimize şükrediyoruz; ya Esad’ın Suriye’sinde yaşasaydık!

İki gündür THY çalışanları GREV’deler. Gerçi eğitimini tamamlamamış personel ile yönetimin grev kırıcılığı yaptığına dair haberler var ama biz buna da şükür diyoruz buralarda. Ne yiyeceğimize, ne içeceğimize hatta kadınların kaç çocuk doğuracağına iyiliğimiz için “Milli irade” karar veriyor! Ya Esad diktatörünün Suriye’sinde yaşasaydık.

Siz yerden göğe kadar haklısınız, Sosyalist Grup Başkanı Hannes Swoboda!  Kılıçdaroğlu ile sosyal demokratlar bu ülkede iktidar olamazlar, yalnız bir sır vereyim; sizin bu kafayla sizin oralarda da sosyalistler. 

Meltem Şahin bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba,ironiyi iki örnekle açıklayabilir miyim? İronide bir tutum ve davranışın ya da bir düşüncenin beğenilmemesi, eleştirilmesi; sitem, alay ve tahkir vardır. İroni ince ve derin bir zevkin ürünüdür. Cimrilik eden birine "maşallah eliniz pek açık", tembellik eden birine "çalışkanlığınıza hayranım" demek bir ironidir.

sükrü bülent türtat 
 21.05.2013 16:02
Cevap :
İroni'nin anlamı TDK'ye göre"Söylenen sözün tersini kastederek kişiyle veya olayla alay etme" olarak veriliyor.Yazımda da kastım gayet net anlaşılıyor...Adlarını kullandığım ülkelere "en demokrat ülkeler" diyerek Suriye'ye karşı cepheyle ilgili düşüncemi ifade ediyorum...   21.05.2013 19:00
 

Merhaba, yaptığın 'ironi' olmadğı için anlamadım. İzin verirsen açıklamak istiyorum:İronide tersinden anlam yükleme yöntemi izlenir. Aslında kelimeler söylendiği anlamda değildir. Sonlarında parantezli ünlem vardır ve cümlenin tersi bir anlamı ifade eder. Kısaca ironi, “Açık övgüyü ya da eleştiriyi gizleyen dolaylı bir anlatım yoludur.”

sükrü bülent türtat 
 21.05.2013 11:19
Cevap :
Demokrasi ile yönetilmediği açık olan Yemen,Katar,Suudi Arabistan ve yanlarına ABD vb ülkeleri de kattım. İroni söylenenin tersi anlaşılması istenen durumu ifade eder ki burada Suriye'ye karşı aldıkları tutum nedeniyle farkları yoktur...İfade etmek istediğim parantezli ünlem olmadan da anlaşılabilir...  21.05.2013 13:36
 

Merhaba, Öncelikle şunu açıklar mısınız? Suudi Arabistan, Katar ve Yemen Dünya'nın en demokrat ülkeleri mi oluyor? Nasıl oluyor? Açıklar mısınız? Sonra devam edeceğim.

sükrü bülent türtat 
 19.05.2013 13:10
Cevap :
Tabii ki değil, ironi yaptığımı anlamış olmalıydın...  20.05.2013 18:10
 

Yazdığım yorumda anlaşılmayacak ne var? Kılıçdaroğlu, Swoboda'yı demokratik değil diye eleştirmiyor mu? CHP'nin kendisi demokratik bir parti mi? Kılıçdaroğlu bizzat kendisi genel başkan yardımcısı Gülseren Ononç'ı yaptığı bir açıklamadan dolayı istifa ettirmedi mi?

Fenasi Saatci 
 17.05.2013 20:13
Cevap :
Haklısın(!)Tarihi tv'de ahkam kesen zamanın borazanlarından öğrendiğin için aynı argümanları kullanman doğal.Atatürk çok partili siyasi hayata geçiş için denemeler yapmış fakat işi Atatürk'e suikast düzenlemeye kadar vardırdıkları için kapattırmıştır. İnönü döneminde çok partili siyasi hayata geçilmiş, CHP'nin içinden DP'yi kuran kadrolar ortaya çıkmıştır.Vs.Vs...Bugün TBMM'de grubu bulunan partilerin içerisinde farklı düşüncelerin ileri sürülüp ifade edilebildiği CHP demokrat değil(!), diğer partiler aklınızın alabildiğince demokrattır!Partilerin tüzükleri, politikaları her vekili bağlar.Swoboda'nın Kılıçdaroğlu'nun geçmişte gündeme getirdiği alaman firması ile ilgili yolsuzluk iddiaları dolayısıyla (Swoboda'nın eşinin çalıştığı)yarası vardı, şovunu yaptı, medyamız şova atladı.Hödük Swoboda/AB solcuları/çakma sosyalistleri zamanında kanka oldukları Esad'lara baasçılara ve kanka olup ortak bakanlar kurulu düzenleyenlere nedense hiç söz etmediler CHP'ye gelince ötüyorlar.   19.05.2013 22:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1116
Toplam yorum
: 2289
Toplam mesaj
: 135
Ort. okunma sayısı
: 814
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster