Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sizde "şey tipi" var, Ön yargılı haller

Sizde "şey tipi" var, Ön yargılı haller
 

Daha tanıyıp tanışmadan, uzaktan bakıp birbirine çeşit çeşit tip yakıştıran var. Misal, ben de o yakıştırma mağdurlarından biriyim. “Sizde rakı içer tipi var, sizde çocuk sevmez tipi var, sizde beğenmez tipi var…” Var da var. Neye dayanarak söyleniyor kim bilir ya sebep sonuç ilişkilerine örnek olsun ve de herkesin kendince bir açıklaması vardır diye kendi üzerimden antitezini vermeden edemeyeceğim.
 
Çocuk sevmez tipimi kalın ve çatık kaşlarımdan, prensipli olmamdan, gereksiz gürültü çekemememden kaynaklı söylüyorlar diye düşünüyorum. Ne yapayım ben bu tipi? Estetikle sever tipi yapılıyorsa ameliyat mı olayım? Her yere boy boy çocuklarla çekilmiş fotoğraflarımı mı asayım? Kimler neler yetiştirdi ya benim niye tipime göre karar veriliyor henüz anlamadım.
 
Doğru, patırtı çekemiyorum hatta üst katımdaki saygısız komşularımın çocuklarını hiç çekemiyorum. Çocukları ile evde oynanacak oyunlardan kendi zekaları basmadığı için sıkılıyor ve pintiliklerinden çocuk gezdirmeyip bütün sirk numaralarını evde yapıyorlar. Oysa parkta koşmak yerine tepemde koşulduğunda ben çocuğa değil annesine babasına kızıyorum. Kimin ölüsü, üzüntüsü, sevinci, hastalığı var hiç umursamadan bir tek kendi çocukları varmış gibi yaşayan kimseyi çekemiyorum.
Anormalim ya işte buna tepki verdiğim için de “çocuk sevmez” olarak adlandırılıyorum!
 
Hay tipini sevdiğimin insanları; “Topluca saygı çerçevesi içinde yaşamak”, “çocuğun ile kaliteli zaman geçirmeyi bilmek” ile “o kadar gürültü yaptık ama kendimizi sevdiremedik, bu kesin çocuk sevmiyor” cümleleri arasındaki bağlantı nerede gerçekten merak ediyorum.
 
******
Siz de çok iyi rakı içer tipi var… “Çok iyi rakı içer” ne demek güzel kardeşim? Muhabbetin çok iyi görünüyor, ben de içmeden muhabbet edemiyorum, rakı sofrasında belki kendimi açarım, ondan şeyttim mi demek istiyorsun?
 
Hoop, gereksiz yazmayalım! Her rakı içen iyi muhabbet eder diye bir kural yok karıştırmayalım. Ağzını burnunu şaşıranı, gereksiz eğlenenini, cesaretleneni, çok konuşanı, derinlere dalanı, yoranı var bunların. Rakıyı maalesef bünyem almadığı için hiç içemiyor ama eksikliğini hissetmeden de muhabbet edebiliyorum.* Ha, bir de fazlası ile dürüstüm, çat çat söylerim, lütfen rakı içebilenle dobra olanı ayırt edelim.
 
******
Sizde her şeyi beğenmez tipi var… Doğru, özensiz ve baştan savma olanı beğenmem. Sen beğenir misin? Özenli olması için çok para dökmek değil, gönül vermek gerekir. Sadece nasıl yaptığını kolay hisseder ve zevk sahibi olmanın insanın ruhunu yansıttığını bilirim. Ruhunu göremediğimi ne yalan söyleyeyim beğenmeyebilirim. 
 
Bir iş görüşmesinde afili testlerden zor beğendiğim sonucu çıkmıştı ama bunun bana avantaj olarak döneceğini hiç düşünmemiştim. “Zor beğendiğinize göre, yaptığınız her şeyi beğendirmek için çok özeniyor olmalısınız” dediler. 
 
Bakış açısı işte! Geliştirmek için açıölçere ihtiyaç yok, abidik tespitler yapmak yerine açını değiştirmeni ve senin de karşındakinin içini görmeni tavsiye ederim. **
 
Öyle ya “sende ön yargılı tipi var” etiketi pek sevimsiz, şimdi senin hakkında da yok yere garip şeyler düşünülsün istemeyiz!
 
 
Yıldız'ın notu:
*Rakı içme konusunda yaşattığım hayal kırıklığı için hayranlarımdan özür dilerim.
**Tip örneklemeleri daha devam eder ama yazmanın da bir adabı var, uygun yerde keselim.
 
 
 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..