Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

SİZE BUGÜN BİR SIR VERECEĞİM

SİZE BUGÜN BİR SIR VERECEĞİM
 

Yıllardır insanlardan aynı şeyleri duyuyorum ve yıllardır da bunu herkese anlatmaya çabalıyorum. Ama ümidimi kaybetmedim, fit bir yaşamın nasıl sürdürülebilir olacağını herkese duyurmaya gayret edeceğim.

Kendinizi dinleyin. Belirli zamanlarda kendinize şu yaptırımları uyguladınız mı?

‘’ Su diyeti yapıyorum. Günde neredeyse 3 litre su içiyorum ama zayıfladım baya.’’

‘’Meyve diyeti yapıyorum. 3 gün sonra fark etti, incelmeye başladım.’’

‘’Protein diyeti yapıyorum. Protein ağırlıklı besinler tüketiyorum ve kesinlikle işe yarıyor.’’

‘’Bildiğin aç kalıyorum ama kısa sürede zayıfladım. 1 beden inceldim.’’

Sonra ne oldu peki? Tekrar başa döndünüz değil mi? Bu ve bunun gibi bir çok yaptırımlar hep geri tepmiş ve kazandığınızı sandığınız ne varsa tekrar kaybettiniz. Yine aynı noktadasınız. Yaza girerken montlar çıkar ve gördüğünüz manzaradan ürperir ve acilen diyetlere başlar, kısmen başarılı olur ve bir süre sonra yine eski halinize geri dönersiniz.

İyi ama kalıcı olmayan bir başarı, başarı mıdır? Gerçekten bu böyle olmak zorunda değil. Vücudunuza eziyet etmek zorunda değilsiniz. Bu kadar karmaşık ve belirli kalıplara sığdırılmanız da gerekmiyor.

Peki nasıl olacak? Lütfen dikkatle okuyun!

Öncelikle şunu anlamamız gerekiyor. Vücudumuz ne yediğimizle değil, ne kadar yediğimizle alakalı olarak kilo alır veya verir. Dolayısıyla şunu yiyin, bunu yemeyin söylemlerini bırakın. Şu antrenmanı şu kadar ve böyle yapın direktiflerini de bırakın. Sadece az yiyin. Ama istediğinizi yiyin. İstediğinizi, evet! Canınız iskender mi çekti? Ya da bir dürüm, ha? Veya bir künefe ne de güzel gider, öyle değil mi? Buyurun, afiyet olsun. Tek yapmanız gereken yemek porsiyonlarınızı yarıya indirin ve yemek işini akşam 19:00’ dan sonraya sarkıtmayın. Bu kadar!

Nasıl yani? Hem istediğimizi yiyip, hem de nasıl kilo vererek fit olacağız? Televizyonlarda bu kadar diyetisyen, uzmanlar, diyet listeleri var. Hepsi hikaye mi? Tabii ki değil. Herkes doğruyu söylüyor. Sorun bu kadar karmaşık olmasında. Nasıl mı? Anlatayım:

İnsan vücudu muhteşem bir organizma. Normal şartlarda onu aşırı tüketime zorlamıyor olsak hiçbir zaman kilo almaz veya vermez de… Onun kendisine ait bir ritmi var. O, tam otomatik bir makine. Bizler sadece merkezi sinir sistemini yöneterek, kaslara; dolayısıyla iskelet sistemine hükmediyoruz. Geri kalan tüm işlevler otomatik pilotta.

Vücudunuzu dinleyin. Canınız ne istiyorsa, bilin ki ona ihtiyaç vardır. Ancak biz artık aşırı tüketen bir topluluğuz. Canımız neyi çektiyse, onu dibine kadar sömürdüğümüz için bu haldeyiz. Halbuki yine vücudumuzu dinleseydik, tükettiğimizin neredeyse çeyreği ile ihtiyacımız olanı almış olacaktık.

Tatminsizlik çağın sorunu. Bir yerde de sorun varsa, orada çözümün kaynağı olmak isteyen insanlar olacaktır elbette. Ve olay ne kadar karmaşık ve işin içinden çıkılmaz hale getirilirse, kendilerine duyulan ihtiyaç o kadar fazlalaşacağı için mümkün olduğu kadar sorunun arap saçına döndürülmesi gerekir. Şunu şu kadar yiyin, bunu bu kadar yiyin. Gülüyorum artık. Vücudunuzun neredeyse % 10’u sizin kontrolünüzdeyken, bedeninizi nereye kadar zorlayabilirsiniz ki? Vücudunuza savaş açmayın, kazanamayacaksınız.

Bir de zayıflamak için antrenman programları hazırlıyorlar. Bir diğer adı yağ yakma programı. Bunu hazırlayan birine gerçekten vücutta bu yağ yakma programının fizyolojik olarak nasıl gerçekleştiğini sormak isterdim. Çünkü vücudunuzdaki enerji sistemleri kullanılırken, spesifik bir enerji kaynağını tüketmez. Yağ yakımının en çok vücudun aktif hareket etmediği anlarda gerçekleştiği göz önüne alınırsa, bir yağ yakımı antrenmanından söz etmek ne kadar doğru olur?

Tamam, artık özetliyorum. Ömür boyu fit kalmak istiyorsanız eğer aşağıdakileri uygulayın:

1-       Az ye.

2-       Haftada en az 3 kez maksimum 1 saat direnç + kardiyovasküler egzersiz yap.

3-       Vücudunu dinle.

 

Sonra;

 

1-       Az ye.

2-       Haftada en az 3 kez maksimum 1 saat direnç + kardiyovasküler egzersiz yap.

3-       Ve yine vücudunu dinlemeye devam et.

 

Üzgünüm, size altın varaklı eski bir mısır kitabesinden, 10 bin yıllık bir sır sunmak isterdim. Ancak olay o kadar basit ki… İşte bu kadar.

 

 

www.furkanayyildiz.com

Instagram: furkanfitness

Facebook: Furkan-Ayyıldız

 
Toplam blog
: 16
: 1695
Kayıt tarihi
: 16.10.14
 
 

1983 yılında Sakarya’nın Hendek ilçesinde doğdu. İlköğretimini burada tamamladıktan sonra ünivers..