Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sizin idolünüz kim?

Sizin idolünüz kim?
 

20. yazımın şerefine...
Çok değil bundan 7 yıl önce bendeniz Lise 2 de iken, öğretmenimiz bir soru sormuştu "İdolünüz kim?" diye. Kısa bir şaşkınlıktan sonra sınıfta herkesin cevabı "yerel" iken benimkisi "yabancı" idi. Dolayısıyla bu, nasıl söylenebilirdi ki?Söylenmedi de zaten...

Benim idolüm doğumumdan 4 sene önce öl(dürül)müş olan bir müzisyen idi... Bu müzisyen ile "tanışmam" ise radyoda duyduğum bir şarkı ile oldu, şarkının ismi de sonradan öğrendiğim "Yesterday" idi. Şarkının büyüsüne kapılıp, bu müziği besteleyen grubu araştırdım ve daha sonra tüm şarkılarını seven bir "The Beatles" hayranına dönüştüm.

Ancak aralarındaki bir müzisyen gerek imajı gerek sahip olduğu sanatçı duyarlılığı ile diğerlerinden daha farklıydı. Bu kişi, John Lennon idi ve ben de idolümü bulmuştum. Öyle ki, bu kişi gerek "All you need is love"(tüm ihtiyacın aşk) ve "Give Peace a chance" (Barışa bir şans ver)in de içinde bulunduğu nice "müzikal doyuruculuğu" yüksek olan şarkılara sahipken, aynı zamanda Vietnam Savaşı'na karşı olarak durabilme bilincine de sahipti. Daha sonraları ise saçlarımı onun gibi ortadan ayırarak uzatacak, hatta gözlüğümün şeklini bile onunkine benzetecektim. Öyle ki bunun sonuncunda lise sonda saçını uzatmış olan tek erkek ben olacaktım.

Bu idol seçme yoluyla edinilen özenmeyi ise üstümden atmam uzun zaman almadı. Bugün ise geriye baktığımda bu sorunun cevabını bulabilmiş değilim. Benim bir idolüm yok ama bugün bu soru bana "İdolünüz ne?" şeklinde sorulsa cevabım şöyle olabilir: "duygusallığın desteklediği mantıksallık".

Öyle ya, lisede seçmiş olduğum "fen-matematik" bölümünün belki de bana tek faydası "düşünmeyi öğretmek" oldu yada başka bir deyişle "sistematik düşünebilme yeteneğini" kazanmama sebep oldu. Bunun sonucunda içimde oluşan "yazma dürtüsü" gelişti. Kısacası benim idolüm realizm (gerçekcilik) oldu peki ya sizin idolünüz kim veya ne?

 
Toplam blog
: 112
: 3643
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

İstanbul'da doğdum. Metalurji ve Malzeme Mühendisliği mezunuyum. Felsefe, sanat tarihi, müzik özel i..