Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '09

 
Kategori
Kitap
 

Şizofren kukla - Mesut Albayrak

Şizofren kukla - Mesut Albayrak
 

Şizofren Kukla


Beyaz Köle

Aşkın çocuğu
hüznün köpeğiyim
kalbimde
bir
kağıt kesiği
kalbim
kağıttan
gemi
ve sevişmelerin
büyük
"S "
harfiyle sesi
senin
beyaz
kölendim

beni
içine
al !.
.

Mesut Albayrak

Merhabalar efendim. Bu akşam bir kitap aldım Kartal'dan. Bu akşam diyorum çünkü; Kartal Yaz Festivali kapsamında düzenlenen etkinlikleri seyretmeye gittim merakla. O kadar harikaydı ki ortam; resmen havada edebiyat kokusu hakimdi. Her çadırda farklı yayıncılıkların kitapları satılmaktaydı. İnsanlar okuyabilsinler diye kitap fiyatları o kadar düşürülmüş ki bedava resmen. 4 kitap 10 Liraydı. 1 adet 3 lira. Ben 1 taneyi kafi görerek kendime bir şiir kitabı aldım.

Öncesinde; sahnede Nazım Hikmet Ran ve Can Yücel'in anısına düzenlenen tiyatro oyununu seyrettim. İsmi; " Can Yücel Cümlelerle Yaşıyor " idi. Nedense sadece Can Yücel'in ismini vermişlerdi oyuna. O kadar zevkle seyrettim ki oyunu açıkhavada ılık ılık esen tatlı rüzgar Can Yücel'in sesinden dinlediğimiz kimi zaman güldüren kimi zaman da insanın tüylerini diken diken eden şiirlerine kucak açıp eşlik ediyordu.

Oyun bittikten sonra şiirleri dinleyen ve oyunu seyreden ben o gazla gittim ve bir şiir kitabı aldım. Moss Yayınevi'nden çıkan kitabın adı " Şizofren Kukla " . Yazarı; Mesut Albayrak. Açıkça söylemek gerekirse beni ilk cezbeden olay kitabın kapak resmi ve adıydı. İlgimi çekmişti. Daha sonra sayfalarına üstünkörü baştan sona pırrr diye ivedi bir şekilde baktıktan sonra; içindeki şiirlerin benim yazdığım şiirlere benzediğini hissettim. Kanım ısınmıştı sanki bu kitaba.

Yazmının başında yaptığım şiirli girişin akabinde yine yazımın nihayet bölümünü de kitaptan bir şiirle getirmek istiyorum. Bu kitabı alırsanız pişman olmaz ve sıkılmazsınız. Zevkle okumanız dileği ile.

Sonsuz sevgiler. . .

Uykusuz Bir Gece Daha

Gün geceyi sararken
renkli ışıklarıyla
yavaş yavaş
kabuğundaki
kaplumbağa misali
kaybolur herşey
ve ben hala
nefesin kanımın sıcağında
dilin ağzımda zindan olmadan
uyumayı öğrenemedim
sevgilim. . .

Mesut Albayrak

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..