Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '19

 
Kategori
Dünya
 

Soçi'de Güzel Karar..

Bizim siyasiler domates patates biber ile 31 Mart yerel seçimlere hazırlanırken Soçi'de bugün yapılan Rusya Türkiye İran üçlü Suriye zirvesinde siyasi çözüm sürecinde ilerleme kaydedildi. Yani özellikle Türkiye ile Suriye arasında sıcak gelişmenin zeminine doğru yol alındığı gözlendi.

İran Rusya ile birlikte Suriye ve Türkiye arasındaki dostluğun tesisi için çalışmaya hazır olduklarını belirttiler.

Ben şunu anlıyorum; yakın zamanda Erdoğan ile Esat el sıkışacaklar..

Peki ne olacak ondan sonra?

Siyasi çözüm ve dostluğun yeniden inşaası elbette ki güzel ama en yakın sınır komşumuz olan Suriye ile ilişkilerin bozulması taa başından beri yanlış bir dış politika izlenmesinden kaynaklandığını söylüyorsun söylemeye de devam ediyoruz.

Ülkeler arasındaki komşuluk ilişkileri tıpkı sosyal yaşamdaki komşuluk ilişkileri gibidir.

'Kardeşim Esat' diyen Erdoğan, ABD'nin rüzgarına kapılarak Esat'ı devirmeye çalışmasına ne diyeceğiz?

Sekiz yıl boyunca Esat diye diye bir hal olmuş olan Erdoğan Soçi toplantısından çıkan sıcak gelişmeden sonra Esat'ın elini nasıl sıkacak merak ediyorum.

'Devletler arasında küslük olmaz, karşılıklı menfaatlere dayalı gelişir herşey' derseniz politik anlamda katılmakla birlikte gene de kurulacak olan yeni dostluğun pek de sağlıklı olacağına ihtimal veremiyorum.

Amerika Suriye politikasında tabiri caizse yağdan kıl çeker misali sekiz yıl boyunca elde etmek istediklerini elde etti.

Suriye'de siyasi çözüm gerçekleştiğinde ABD'nin Esat'ın devam etmesini istemeyecektir diye düşünüyorum.

Esat'sız Suriye ile birlikte dünya ekonomisi ve küresel politikaların da yeniden şekilleneceğinden dolayı 31 Mart'ta her ne şekilde bir siyasal sonuç çıkarsa çıksın, ülke'de yeni bir siyasal yapıya ihtiyaç duyacağı aşikar.

Yeni siyasal yapı Kılıçdaroğlu'suz bir sol yapılanmanın zorunluluğu kendiliğinden doğacaktır diye düşünüyorum..

Yeni yapıyı sol seçmen istediği için değil küresel sermaye gücü isteyecektir.

Son on yıl içindeki küresel ekonomik daralma Suriye'deki savaştan kaynaklı olduğunun altını çizelim. Sekiz yıl süreli savaş dünya tarihinde rastlanmayan durumdur. Psikolojik etkilenmiş olan diğer dünya ülkelerindeki ekonomik daralmalar da Suriye'deki çözüme bağlıdır.

Dönüp dolaşıyorum Rusya Türkiye İran ülkelerine bakıyorum. "Madem masaya oturuluyordu ve Suriye ile ilgili siyasi çözümler bulunabiliyordu bugüne kadar neredeydiniz?" sorusunu sormadan edemiyorum..

Sekiz yılda Suriye'de yaşananlardan siz üç lider sorumlusunuz. NOKTA!

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..