Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sokağa Atılan Köpekler İçin Oradaydık...

Sokağa Atılan Köpekler İçin Oradaydık...
 

Almayın, satmayın... Sahiplenin.


16 Aralık Pazar günü saat 11:30 civarı işlerimi bitirdim ve küçük kardeşimle beraber Pendik Kurtköy'e gitmek için evden çıktım.  
 
Anlık hevesle mağazalardan alınmış ve sonrasında bakımı zor geldiği için bölgeye bırakılan köpekler için oradaydım. O bölge ucu bucağı gözlerin alamayacağı bir alana sahip, sürekli ince ince yağan yağmuru ve esen bir rüzgarı var. 
 
Vicdanı olan birinin o bölgede geçireceği bir kaç dakikanın bile o köpekler için ne kadar değerli olduğunun fark etmesi bir kaç salise sürmüyor. 
 
O köpekler öyle açlar ki, daha aracınız bölgeye girdiğinde hepsi bir anda kuyruk sallamaya başlıyor. "Açlar" derken, hem karınları aç susuz hem de sevgiye açlar... Bir kaç köpekte şunu gördüm, mamalar sular bir köşede dururken kuyruklarını sallayarak bizlerin yanından ayrılmadıklarını gördüm. 
 
Biz Ahtapot Gönüllüleri olarak desteği birileriyle ulaştırmak yerine bizzat giderek, dokunarak kendimiz destek vermeyi seçen gönüllüleriz... Bu kulübe yapımı etkinliğinde bir kez daha gördüm ki; dokunmak karşındakini daha çok sevindiriyor. 
 
Ahtapot Gönüllüleri Sosyal Dayanışma ve Sportif Faaliyetler derneğinin üçüncüsünü düzenlediği sokağa terk edilmiş ve sonrasında o bölgeye bırakılmış dostlarımıza, Köpek kulübesi yapımı ve mama desteğinde bulunmak için gün boyunca oradaydık. 
 
Sabah ilk gelen arkadaşlar öncelikle orada bulunan eskimiş ve yıpranmış kulübeleri boş bir yere topladı ve hepsini ateşe verdi. Bunu yapmamızdaki sebepse, hastalık veya mikrop riskini tamamen ortadan kaldırmak, o kulübelerin bir daha kullanılmasını engellemek.  
 
Diğer gönüllüler sabahın erken saatlerinden beri oradaydı, ama ben anca saat 12:30'da orada olabildim. Sadece Ahtapot gönüllüleri derneği değil, o bölgede bizimle birlikte bir kaç STK daha vardı ve onlarca gönüllü de oradaydı. 
 
Bunun yanı sıra aramızda bir ünlümüzde vardı, doksanlı yıllara imzasını atmış pop müzik sanatçısı olan Yonca Evcimik'de gün boyunca oradaydı. Bizlerle sohbetinin yanı sıra kulübe yapımları sırasında yardım etti, aracıyla başka bölgelere gidip besleme bile yaptı. 
 
Ben tekerlekli sandalyemle orada pek hareket edemesem de, gönüllülerle orada olmak bana çok iyi geldi... Orada yaşam mücadelesi veren köpekler için bir şeyler yapanları görmek çok güzeldi, çok mutlu oldum. 
 
Beni orada gören gönüllüler de çok mutlu oldu, köpeklerde çok mutlu oldu.
 
 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..