Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

sufi-su /Emel Yeşilkayalı

http://blog.milliyet.com.tr/sufi-su

14 Temmuz '09

 
Kategori
Felsefe
 

Söktüm kendimi, yeniden yapmak için

Söktüm kendimi, yeniden yapmak için
 

<ı>

Ey sırrı araştıran kişi

Can var can içinde, kalbine inde ara

Sen kendi özünü kendinde ara

Ey sırrı araştıran kişi her yerde ara

Lakin o değil dışarıda kendi içinde ara (Mevlana)

Söktüm kendimi, yeniden yapmak için.

Önce dürüstlük parçamı aldım önüme, terbiye edeyim diye.

Dürüstlüğün dürüstçe cevap vermesini istedim. Sordum: "Nesin sen, neye yararsın?"

Cevap verdi: "Doğruluğum ben. Olanı olduğu gibi yansıtırım. Gerçeği saklamam. Samimiyim, hem kendime hem de başkalarına karşı. Bu nedenle güven veririm sana ve başkalarına. Aldatmam, inanabilirsin bana. Bilirsin ki, herkesedir doğruluğum. Gerçeği, gerçek değilmiş gibi; olanı olmamış gibi gösteremem, bilirsin. Zaten bunun için güvenirsin bana."

Sordum: "Nasıl emin olabilirim doğruluğundan?"

"Vicdanına sor." dedi.

Aldım vicadanımı önüme. Sordum: "Kimsin sen? Ne işe yararsın?"

Vicdan: "İç sesinim ben. Yanlış ve doğrunun ne olduğunu bildiririm sana. Suçlayarak, yargılayarak, kınayarak, öğütleyerek, huzur vererek yaparım bunu. Benden kaçamazsın. Bu dünyadaki yolculuğunda hep eşlik ederim sana, tekamülün oranında gelişirim." dedi.

"O zaman dürüst olmam için vicdanımın mı gelişmesi gerekiyor?" diye sordum.

"Hayır. Yaşaman, sevinmen, üzülmen, üzmen, üzdüğün için tekrar üzülmen, sevmen, sevilmen, nefret etmen, nefret edilmen, nefret ettiğin kişiyi anlaman, değer vermen, değerinin bilinmesi, değersizliği bilmen, ön yargılara maruz kalman, ön yargılı davranıp pişman olman, kınaman, kınadığını kendinde görmen, söz vermen, sözünü yerine getirmen, sözünü yerine getirememen gerekiyor. Yaşaman, yaşaman ve yaşaman gerekiyor. Yaşadıklarından ders alman, düşünmen gerekiyor.Kendini bilmen, insanı bilmen, her şeyin, her duygunun sana, insana mahsus olduğunu bilmen gerekiyor. Yaşadıklarından, gocunmamayı da, gururlanmayı da, bugün yanlış yapanın yarın telafi edebileceğini, yanındaki en büyük dostun olabileceğini; aynı yanlışı senin de yapabileceğini, belki hatta çoktan yapmış olduğunu bilmen gerekiyor. " dedi.

"Nasıl ayırt edeceğim seni, pek çok duygudan?" diye sordum.

Mevlana'nın sözleri ile cevap verdi bana:

<ı>

Sana dilsiz, dudaksız sözler söyleceğim

Bütün kulaklardan gizli sırlardan bahsedeceğim

Bu sözleri sana, herkesin içinde söyleceğim

Ama senden başka kimse duymayacak

Kimse anlamayacak

Anladığım şey, işimin zor olduğuydu. Daha çook, yeniden söküp takmak, diğer parçalarımla da daha sonra hesaplaşmak üzere taktım yerine dürüstlük ve vicdanımı.

Not: İzne ayrılıyorum. Bir ay sonra görüşmek üzere, sevgiyle, sağlıcakla kalın...

 
Toplam blog
: 76
: 1567
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Merhaba, ben sufi-su. Sosyal hizmet uzmanıyım. Yıllarca korunmaya muhtaç çocuk çocuklar, koruyucu..