Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

26 Kasım '10

 
Kategori
Yetenekler
 

Sol el, sağ el

Sol el, sağ el
 

Sol el,,,,,,,internet alıntıdır.


Merhabalar,  

 

Bu gün ilginç bir konudan söz etmek istiyorum. 

İnsanların bazıları niçin Solaktır? 

 

Bu konuyu merak ettim ve öğrendiklerimi paylaşmak istedim. 

 

İnsanların sol ellerini kullanmaları genetik bir durum değilmiş, ama kalıtımla da bir ilgisi olmadığı saptanmış. 

 

İnsanların dışında hiçbir yaratık bir elini diğerine göre öncelikli kullanmazmış. 

 

Her ne kadar sol el kullanılsa da sağ el daima fazla kullanan el imiş. 

 

Beynimizin her iki yarısı değişik yetenekleri kontrol ediyormuş,  

 

Beynimizin sol tarafı konuşma ve yazma yeteneğimizi kumanda ediyormuş. 

 

Beynimizin sağ tarafı ise idrak, yargılama, hafıza işlemlerini kumanda ediyormuş. 

 

Yani her iki tarafta eşit değerde görevler üstleniyorlarmış. 

 

Bir zamanlar Sol elini kullanan çocuklar aileleri tarafından sağ elleri ile yazmaya zorlanıyorlarmış,  

 

Sağ ellerini kullananlar için hayat daha kolaymış,  

 

Mesela, arabaların vitesleri, tuvaletteki muslukların yeri gibi yerler sağ ellerini kullananlar için ayarlanıyormuş. 

 

İngilizcede sol anlamındaki “left” sözcüğü zayıf ve kullanışsız anlamında türetilmiş. 

 

Sağ anlamındaki “right” sözcüğü ise haklılık ve doğruluk anlamında kullanılıyormuş. 

 

Türkçe de de öğle değil mi? 

 

Sağ, hem canlı ve hayatta anlamında kullanılır. 

 

Sol ise soluk gibi bir sıfatın kökünü oluşturma dışında sadece bir nota ile isim benzerliği vardır. 

 

Umarım bunların hepsini sizler zaten biliyorsunuzdur. 

Birde benim sayfamda okumanızı istedim. 

 

Sevgiler size... 

 

 

Hülya-Alyoşa-2010 

 

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...