Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '09

 
Kategori
Siyaset
 

Sorarım kimin parasını harcıyorlar?

Sorarım kimin parasını harcıyorlar?
 

SORARIM KİMİN PARASINI HARCIYORLAR


Önümüzde bir yerel seçim var. Ve belirli yapılanmayı tamamlamış bütün siyasi partiler aday çıkardıkları bölgelerde seçim propagandası yapıyorlar. Sürüyle araba beynimizi ütülüyor. Telefon, elektrik direklerinin asli görevlerinin yanında parti afişi, broşürü bağlanarak taşıma görevi geliyor. Tabi ki bu esnada bu işlemler için basılan propaganda afişleri için paralar harcanıyor. Kişilere evlerine ekmek götürebilecek iş imanları çıkmış oluyor. Bu hepimizin gördüğü kısmı. Yani buz dağının görünen bazılarımızın sinir olduğu bazılarımızın umursamadığı ya da merakla takip ettiği bir propaganda sürecindeyiz.

Laf salatasını keselim de asıl merakla beklene kısma gelelim. Partiler bu parayı nereden buluyor. Yada hazineden bize propaganda (YALAKALIK) yapmak için kaçar liramızı bize hoş gözükmek için harcayacaklar? Benim paramla bana yalaklık yapacaklar ve bunu benim cebimdeki para ile yapacaklar. Şimdi hangi parti ne kadara para alıyor ve bu parayla kaç ekmek alınabiliyor hesaplayalım.

Bu çerçevede AK Parti, CHP ve MHP bütçeden toplam 195 milyon 336 bin TL hazine yardımı alacak. Bu paranın 111 milyon 331 bin TL’si AK Partiye, 49 milyon 898 bin TL’si CHP’ye ve 34 milyon 106 bin TL’si de MHP’ye ödenecek.

Bu arada Anayasa Mahkemesinin AK Partinin kapatılması davası sürecinde bu partiye 2008 yılı içinde yapılan hazine yardımının yarısının geri alınması yönündeki kararı çerçevesinde, 22 milyon 842, 5 bin TL partinin 2009 yılı hazine yardımından mahsup edilecek. Bu yüzden AKP 72 Milyon 740, 5 Bin Tl yardımı düşmüş oluyor 111 milyon 331 bin TL ye.

Ekmeğin tanesini 50 Kuruş olarak kabul edersek

AKP 111.331.000 TL / 0, 5 = 222.662.000 Ekmek

CHP 049.898.000 TL / 0, 5 = 099.796.000 Ekmek

MHP 034.106.000 TL / 0, 5 = 68.212.000 Ekmek

Türkiye’nin nüfusu 73.118.000 Kişi ise resmi kayırta göre. Toplam verilen 195.336.000 TL ile bu partilere verilen para ile her vatandaşa neredeyse 6 (ALTI) ekmek verilebilirdi. (Seçim için yapılan kaynağı belirsiz yardımlar hariç) Bu benim param benim paramla reklam yapma hakkını hangi siyasal, etik veya ahlaki kuralla kendilerinde bulabiliyor bu siyasi partiler.

Bana kendi reklamını yapanlara benim paramı harcayamaz. Bu benim vergimdir; Okul, Yol, Hastane, Su ve temel yaşam ihtiyaçlarının ya da hizmetlerinin bana dönüşümü yapılmalıdır. Reklam değil.

Not : Yukarıdaki sayısal veriler Türkiye İstatistik Kurumu ve resmi kayıtlara dayanmaktadır.

 
Toplam blog
: 7
: 477
Kayıt tarihi
: 29.09.08
 
 

1979' da ailemin devlet memuriyeti sebebi ile Kilis' te dünyaya gelmişim. Aslen Akşehir'liyim. Ço..