Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '16

 
Kategori
Anılar
 

Sorun bende değilmiş

Sorun bende değilmiş
 

 Yıl 1996. Kızım Burcu Göker'in klasik müzik eğitimi için Paris'e gelmişiz. İstanbul'u,ailemizin diğer fertlerini, herşeyden önce ülkem için oldukça konforlu sayılabilecek bir yaşamı geride bırakıp 35 metrekare bir stüdyoda yaşamaya başlamışız bu harika şehirde. Dilini bilmediğim bu ülkede Fransızca kursuna gidiyorum 50 yaşından sonra. Günlerim yaşam mücadelesi ile geçiyor. Ama mutluyum.

 Ülkemde insanlarla, çevremle öylesine huzursuz ve sorunlu yaşamışım ki bu büyük şehirde yaşam bana pek dingin gelmiş.Daha önce ülkemden hiç bu kadar uzak yaşamamışım. Alışmışım dolmuş kuyruğunda görülmez kadın gibi düşünülüp önüme geçilmesine. Komşunun üst kattan tepeme halı silkelemesine balkonumda oturuken. Yazlıkta gece yarısı karşı evden gelen korkunç volumde bir müzik sesi ile uyanmaya . Bankada, markette kavga etmeye, hep kandırılmaya, Tabii karekterim icabı sessiz kalamadığım , her soruna karşı çıktığım için  çevre ile hep didişmeye alışmışım. Sabah çöp kamyonu gittikten sonra çöpünü getirip kapıma bırakan komşudan ,sokakta üstüme hapşıran ve özür dilemeyen tanımadığım adama kadar herkesle kavgalıyım. 

 Sonunda bütün bu yaşadıklarımdan gerçekten geçimsiz ve nalet bir insan olduğum fikrine  tam alışmaya başlamıştım ki Fransa'ya geldim ve burada yaşamaya başladım. 

 Birden bu şehirde hiç kavga etmediğimi fark ettim. İstesem de kavga çıkartamıyordum. Markette alışveriş arabasını hızlı sürdüğümde  yana çekilip yol veren  ve gülümseyen kişilerie, kırmızı ışıkta geçmem için duran ve buyrun diye seslenen kibar mösyö ile kavga edemezdim. Kimse beni rahatsız etmiyordu, şahsi hayatıma müdahale etmiyordu. Gece 10 dan sonra gürültü eden yoktu koca sitede. Köpekler bile havlamıyordu. Asansöre bindiğimizde köpek, sahibinin yanına çekiliyordu sessizce.

 İşte o zaman anladım ki sorun bende değilmiş.Sorun yaşadığım ülke insanındaymış.Başkasının hakkına saygı duymayan , sadece kendini düşünen bir mantıkla yetişmiş kişilermiş sorunum.

 Yıllar sonra niye anlattım bu anımı diyeceksiniz belki. 

  Bir kaç gün sonra ülkeme geri döneceğim. Yaklaşık 4 aydır Florida eyaleti Pensacola şehrindeyim. Yıllıa önce Paris'te yaşadığım gibi hatta daha fazla dingin bir yaşam sürdüm burada. Sitede yan evdeki komşularla kavga etmediğim gibi seslerini bile duymadım.Markette, bankada, sokakta  hiç kavga etmedim. kimse beni rahatsız etmedi.Aksine hiç tanımadığım yabancı kişiler gülümsedi, selam verdi bana.

  Yıllar önce çevremde beni rahatsız eden kişilere sorumuştum, Benden rahatsız oluyor musunuz , şikayetiniz var mı diye. Hayır dediler. O zaman sordum onlara 'Peki ben sizden niye rahatsız oluyorum acaba .'diye. Anladılar mı sanmıyorum.

 Sonunda anladım ki sorun bende değilmiş.Ben sanıldığı gibi nalet, nemrut ,geçimsiz bir kişi değilmişim. 

 70 yaşında bunu anladığım için çok mutluyum.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..