Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Sosyoloji denemeleri

SUÇLULAR UZAKTA DEĞİL

Bizi ve toplumu yozlaşma anlamında bu hale getirenleri hep uzaklarda ararız. Aslında suçluların kendileri de bunu böyle yaparlar. Suçlular hiç kendilerine yakın getirmezler, onlar da “bu memleketi kim bu hale getirdi” diye hep sorarlar.

Hatta bu suçluların bazıları televizyon ekranlarından gözlerimize bakarak yaparlar bunu. Geçenlerde bir TV programına katıldım; bu sözünü ettiğim suçluların en büyüklerinden birinin ikinci yüzünü görmüş oldum. İsim vermeyeceğim çünkü yaşadığım, kamara arkası bir durum olduğu için bir de iftiracı damgası yemeyeyim diye. Çünkü bu kavga programı mimarlarından her türlü tavır beklenir.

Diyeceksiniz ki o zaman neden bu yazıyı yazdınız? Benim için durumun tespiti önemli. İnsanların abi, abla diye baktığı bazı program sunucularının bulunduğu yerleri hak etmediğini ifade etmek için. Kamera önünde farklı, arkasında daha farklı düşünen bu kişilerin rt. uğruna giriştiği pisliği vurgulamak için. Belki tahmin ediyorsunuz ama benim gibi kulaklarınızla duymadınız.

Neyse bu kadar açıklamadan sonra sadede geleyim. Katıldığım programda, bir toplum bilimci olarak bulundum ve tespitlerimi de o doğrultuda yaptım. Fakat sunucu bey’den hep uyarı aldım ve reklam arasında yanına gittim. Kendisine, neden beni azarladığını sormak için. Bir telafi beklerken daha büyük bir tepki aldım.

Bana söyledikler karşısında şoke oldum. Bana aynen şunları söylüyordu “Sen ise insanları sükunete davet ediyorsun. Sen benim oyunumu bozuyorsun.“ Ben de kendisine “o zaman siz de daha beter etmeye mi uğraşıyorsunuz, sizden bunları duyduğuma çok şaşırdım. Bu halk sizi böyle bilmiyor.” dedim ve daha fazla kalamayacağımı ifade edip orada derhal ayrıldım.

Şunu ifade etmek istiyorum, ekranları aile kavgalarına merkez yapan zihniyet hep aynı. Kesinlikle bu tip programlara prim vermeyin. Bizim üzerimizde çirkin oyunlarını yürütemesinler. En büyük savunma güçleri izlenme oranlarıdır; bunun arkasına sığınmaktadırlar. Bu hakkı onlara vermeyelim.

Sözde, sahtecileri (medyum vs.) ortaya çıkarmak adına, yapılan başka bir oyunun da farkında olalım. Bunun bir oyun olduğunu, o sunucunun ağzından ifade ettim. RÜTÜK’ün bu tarz programlara bir otokontrol getirmesi şart, aile yapımızı tehdit eden bu yapımlar mutlaka dizginlenmelidir.

İsmail ÖZ

 
Toplam blog
: 30
: 692
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

1974 yılında Bayburt'ta doğdum, sosyolog-yazar olarak çeşitli çalışmalar yapmaktayım...