Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '10

 
Kategori
Eğitim
 

Şu çılgın 'Türklerin' kökeni

Şu çılgın 'Türklerin' kökeni
 

Darwin'in Evrim Teorisi kimilerine göre hala mantık dışı


Liselerde biyoloji dersi kitaplarının tamamında "evrim teorisi" ünitesi var. Müfredatta da var. Müfredatta olduğu için öğretmenler tarafından öğrencilere öğretilmek zorunda olunan bir konu evrim teorisi. Ancak öyle görünüyor ki sadece bir teori olmasından ötürü öğretilmesinin pek de önemli olmadığı düşünülüyor. Zaten evrim teorisi ünitesinin işlenmesi yanlış hatırlamıyorsam mayıs ayına denk geliyor. Öğrencilerin en gevşek olduğu ay. Öğretmenler de onlara eşlik ediyorlar.

Lisedeyken felsefe dersine giren hocamız Milli Eğitim Bakanlığı'nın felsefe kitabını yazan beyefendiydi. İlk derse girdiğinde şu cümleyi buyurdu; "Çocuklar anarşizm dışında bütün felsefi akımları öğreneceğiz".

Asiliğin üzerime henüz sinmeye başladığı sıralardı, parmak kaldırdım ve sordum; "Anarşizmi neden öğrenmiyoruz hocam?" Çok bildiğimden değil, sadece muhalif bir yönü olduğunu öğrendiğimden. Öğretmen cevap verme gereği bile hissetmedi.

Lisedeyken ne evrim teorisi öğrendim ne de anarşizm. Sonra kendimi tanımaya çalıştığım bir anda bu iki konuyu da araştırmaya karar verdim. Ama ülkenin temel sorunu bunu lise çağındaki gençlerin yapmaması.

Sıranın üzerinde namaz kılmayı öğrenen Alevi veya sünni olmayan bir kuşağız biz. Evrim teorisini hocalarından dinleyemeyen, ramazan aylarında kantine inemeyen bir kuşağız.

Evrim ve anarşizm mi? Tek bağlantıları bu işte. Hayatımıza ve aklımıza giremeyen fikirler.

 
Toplam blog
: 41
: 715
Kayıt tarihi
: 15.06.08
 
 

Ortaöğrenimimi Anıttepe Lisesi'nde gördükten sonra Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Mühendisliği..