Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Şu pırlanta meselesi parlayamadı medyada nedense!

Şu pırlanta meselesi parlayamadı medyada nedense!
 

alyans - Hakikaten çok güzel! Oy karşığı istesem pek mi abartmış olurum?:)) Oyumu buna bile satmam!


İşimiz yok ki pırlantayla, zümrüt vesaireyle de bilelim vergi oranı ne, gıda, sağlık, kira, temizlik gibi gibi giderlerimizi ancak karşılamaya çalışırken, bilebildiğimiz gıdalar içinde hangisine yüzde sekiz, hangisine on sekiz ödediğimiz, hatta hep şaşırmışımdır, temizlik maddelerinin KDV oranı neden yüzde on sekizdir ve neden yararlanamadık yıllarca vergi indiriminden temizlik ürünlerinden!

“Müslümanlığın temel şartlarından biri değil midir temizlik?”, madem “Müslüman ülkeyiz” diye dini öne getiren bir yönetim var, temizlik malzemelerine karşı bu tepki niye diye çemkirdiğim çokça vakidir, de, işimiz düşemediğinden yakuta, zümrüde, pırlantaya, bilememişiz KDV oranının sıfır olduğunu!

Normal şartlar altında en yüksek Katma Değer Vergisine tabi tutulması beklenen bu değerli taşlar, meğerse yediğimiz ekmek, süt, yumurtadan daha mühimmişler!

Hatta, sudan daha zaruriymişler, yeterince ifade edebildim mi bilemem!

Hani, başbakanın sürekli çamur atıyorlar dediği CHP var ya, işte o partiden Kılıçdaroğlu Ekrem Tosun ile açtığı pencerede bu gereksiz detayı da verdi!

Başbakan’ın oğlu ve diğer oğlunun eşinin ortak oldukları kuyumculuk şirketleri işbu vesile ile ortaya çıktı, ama, çamurdur yine bunlar, pek bir merakla bekliyorum, şu KDV konusu sorulsa da, nasıl bir yanıt verecek sayın başbakan!

Ay… Sinirden gülüyorum! Şöyle bir yanıt gelebilir mi acaba: Ekmeği alıyorsunuz, buğday ülkemizde yetişiyor, yumurtlayan tavuklarımız var, hatta pastörizesini sunduk sizlere! Elmas, zümrüt için toprağınızı mı alıyoruz elinizden? Elinizi vicdanınıza koyun!

Biri çamur atıyor, Ak Parti olarak üzerimize sıçratmaya çalışıyor! Afrika’daki gariban halka yardım olsun istedik, fena mı ettik? Biçare çocuklar çalışıyor elmas aramada, KDV’yi sıfırladık, bu garibanların emekleri boşa gitmesin istedik! KDV’yi sıfırlamasak, elmaslar satılamayacak, satılmayınca bu çocuklar aç-susuz kalacak! İyilik yaptık, bu mudur karşılığı?

Kendi adıma, mesela, dese ki: Oğullarımı kayırdım, içgüdüsel olarak yaptım, var olduğum mevkii de bu amaçla kullandım!

Olayı onaylamam, ama, samimiyetine şapka çıkartırım, vesselam!

Hani, Avrupa’da, Asya’da bürokratlar, bazı hatalarından dolayı istifa ediyorlar ya, aslında bize göre pek de matah hatalar değil ha, o insanlar gözümde büyüyorlar, biliyor musunuz?

Kişilik olarak takdir ediyorum kendilerini!

Nereden nereye geldim yine, bir konudan bir konuya atlamak huyumdur gerçi de…

Toparlarsak efendim, yaşamımızı idame ettirme adına un, şeker, yoğurt, hatta et de var aralarında ama o biraz uzak kalıyor çoğu kişiye, oysa hayvancılık pek ala var memleketimizde, yumurta, süt, sebze, meyve, yaşamaya devam edebilmemiz adın gerekliler, barınma, ısınma, eğitim de gerekli ama canlı kalabilmek için su ve gıda gerekli insanoğluna…

Tüm bu ürünlere para ödemek zorundayız ve de elbette Katma Değer Vergisini de…

Pırlanta aldığımızı var sayarsak, bedelini ödeyeceğiz, KDV’si ise müesseseden ikram!

Eee… Ben şimdi merak ettim, sıfır KDV başka hangi ürünlerde var diye…

Google’a sorsam söyler mi ki?

Bir bilen aydınlatır mı, kim bilir?

Sayın Kılıçdaroğlu’na sorsam, eminim, anında cevap verir!

Bir bilenlerin olduğunu bilmek iyi geliyor insana, ne yalan söyleyeyim!

Gülgün Karaoğlu

Şubat,09/09

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..