Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '11

 
Kategori
Güncel
 

Suriye kaosu abartılıyor mu?

Suriye kaosu abartılıyor mu?
 

Dünya gündemi


Yazılı ve görsel basından aldığımız haberlere göre Suriye'de halkın büyük bir çoğunluğu yönetime başkaldırmış. Tabi yönetim de çok sert şekilde müdehale ediyor ancak, bütün bunlara rağmen Suriye'den gelenlere bakılacak olursa , olaylar bu kadar da vahim değil ve abartılma had safhada. Sığınanların, Suriye'de işleri pek yolunda gitmemiş ve durumu fırsat bilerek, Türk vatandaşlığına geçmeye çalışan kişiler olduğunu söylüyorlar. 

Söyleyenler kim mi ? İş veya organik bağlarından ötürü Suriye'ye gidip gelen vatandaşlarımız. İşte size bir iki örnek: 

" Ben yaklaşık olarak 3 aydır Suriye'ye gidip geliyorum o kadar abartılacak olaylar yok Türkiye'deki olaylar daha yoğun sonrası olayların en yoğun olduğu bölge Deraa orda da 1.200.000. nüfus yaşıyor olay çıkaranların sayısı 10 veya 15 bini geçmez yer yer bizde de olduğu gibi tabi ki rejim karşıtı insanlar var ama
kesinlikle Beşar Esad'ın vermiş olduğu reform sözlerinin yerine getirilmesinin beklenmesi gerekir ama dış güçler ve medya buna müsade etmeden olayları abartıp Türkiye'de olduğu gibi karıştırmaya çalışıyor kesinlikle Suriye'de bu oyunun içinde büyük sıkıntılar çekecek bir de Suriye'den gelen 250 küsür kişi bunlar ölçü değil eğer olaylar bu kadar olmuş olsa ben Suriye'den yeni döndüm yeğenimi alır gelirdim.
O sınırı geçenler fırsattan istifade Türk vatandaşı olmaya çalışanlardır ülkesini terk etmesini gerektirecek olaylar yoktur benim gözümde vatan hainleridir. Herkesin sükunetini koruyayarak Beşar Esad'ın reformları için zaman tanıması gerekir otorite boşluğu doğru bir şey değil sen benim Türkiye'de olduğu gibi karakoluma saldıracaksın ben sana eyvallah diyeceğim yok böyle yağma bunu Türkiye'de yapanlardan da ben şahsi kanaatim sayın başbakanımızın seçimden sonra ağır bir şekilde hesabını soracağını düşünüyorum. Saygılarımla Tarkan ÖZEVİN" 

Bilemiyorum. Bu konu üzerine fazla bilgim olmadığından ötürü, sadece dikkatinizi çekmek istedim. 

 
Toplam blog
: 116
: 735
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

1994 Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Genel İktisat Polit..