Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sürücü kursları -3

Sürücü kursları -3
 

O yıllar bilgisayar yurdumuzu yeni girmiş, i-net diye bir terim duyulmamış, sadece ofis programları kullanılıyordu. Cep telefonları da yıllar sonra adet oldu. Bu nedenle isteyen yazarlar, logolarına telefon numaralarını da ekliyorlardı. Ben, hem evimin hem de okulun telefonunu eklemiştim.

Onca yıldan sonra günlük yazılarımı takip eden hayli okurum olmasına şaşırmadım. Soruyorlardı: Neden köşem boştu?

Yıllar önce Çevre Bakanlığı söz konusu bile değilken ben okulumda ilk kez Çevre Kulübü kurmuştum. Çevre Bakanı ilimizi ziyarete geldiğinde özel kıyafetleri olan çevreci öğrencilerimle bakanı karşılamak üzere valilikten davet aldık.

Fotoğraf çekimi sırasında valimiz (A. Fuat Güven), neden yazmadığımı sorduğunda bir haftadır izinlerini beklediğimi söyledim.

Üç gün sonra M. Eğitim Müdürümüz telefon etti:

“- Olurunuz geldi; yalnız köşenizden okulun telefon numarasını kaldırınız.”

Ondan iki gün sonra da gazete patronundan telefon geldi:

“- Hocam biliyorsunuz gazete reklamlar sayesinde ayakta duruyor. Sürücü kursları üzerine fazla gidiyorsunuz.”

Artık direksiyon sınavlarında görev verilmiyor, sınav sonuçlarını toplama, sürücü kursları kayıt-kabul merkezini denetleme gibi görevler verilir olmuştu.

Yine bir sürücü kursunu denetlemek için giderken elimdeki formu sakladım.

Merdivenlerin başında bir hanım kızımız karşılayıp, masa başını gösterdi.

Anlamaz gözlerle baktım. Sonra:

“- Ben üniversitede okuyan kızıma sürücü belgesi almak için gelmiştim, ” deyince kız, sandalyeyi gösterip, kendisi masa başına oturdu. Devam ettim:

“- Ama çok zor bir bölümde okuyor ve hiç mi hiç zamanı yok. Sadece yazılı ve direksiyon sınavına girecek.”

“- Bi dakika, müdür beyi çağırayım, ” dedi, kız.

Müdür bey geldi; aynısını söyledim. Cevabı:

“- Neden olmasın, ” olunca:

“- Kızıma söyleyeyim, başvurusunu yapsın. Şimdi asıl görevimize dönelim. Kızım, denetlenecek evrakları masaya getir.”

Cebimden denetleme formunu çıkarıp, masaya oturdum.

Her ikisi de şaşırmamıştı. Şaşırmışlardı belki ama ‘kızım sürücü belgesi alacaktı’ ya…

Evraklarda hiç eksik yoktu. Her aday, tüm derslerine günü gününe, saati saatine devam etmişti. Beklenilenden daha mükemmel hazırlanmıştı.

Evrakların mükemmel olduğunu not düşerken aramızda geçen konuşmaları da eklemeyi ihmal etmedim.

Sebebini bilmem ama daha sonra söz konusu sürücü kursu 1 ay istirahata alındı.

Ne yazık ki yanlışa alternatif olarak yapılan düzenleme doğru olsa da uygulama yine yanlıştı.

Oysa yanlışın alternatifi yine yanlış olmamalı.

 
Toplam blog
: 119
: 629
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Eğitimci- Gazeteci-Yazar İlköğrenimini Emirdağ'da, ortaöğrenimini Bolvadin, Eskişehir, Afyon'da..