Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sütlü ekmek

Sütlü ekmek
 

Nihayet araştırmalarımın da yardımıyla ilk ekmek makinemi aldım. Vallahi niye önceden almamışım sorusunu kendime sormadan edemedim. Süper bir şeymiş. Herkese tavsiye ederim. İnsanın kendi ekmeğini yemesi hatta içinde neler var hangi malzemeler kullanılmış bilmesi ayrı bir hoşluk. Genelde herkesin ilk denemeleri hayal kırıklığı falan olurmuş diye duydum. Sonradan gelişirmiş olay. Ama bu tarifi öğretmen arkadaşım Nazlı Hanım’dan aldım ve evimize ekmek kokularının girmesine sebep olduğu için teşekkürlerimi iletiyorum kendisine. Bu arada hızımı alamadım ikinci ekmekte pişiyor şu an.

EKMEK MAKİNESİNDE SÜTLÜ EKMEK

Malzemeler:

*3 kap beyaz un

*1 kap kepekli un

*1, 5 büyük ölçek zeytin yağı

*1, 5 büyük ölçek şeker

*2 küçük ölçek tuz

*2 küçük ölçek instant maya

*1 kap süt(ılık)

*yarım kap su

HAZIRLANIŞI

Ekmek makinesinin teknesine sırayla tuz, şeker, süt, su, zeytin yağı, elenerek unlar konur. En üste maya konur. Makinenin 1 numaralı programı yani normal ekmek seçilir. 3 saat sonra ekmek hazır. Tekneden çıkarınca hafif nemlendiriyoruz. Mutfak bezine sarıp poşete koyuyoruz. 1 saat dinlendirdikten sonra önce uzunlamasına kesiyoruz sonra enlemesine dilimler kesiyoruz. Afiyet olsun…

 
Toplam blog
: 21
: 3669
Kayıt tarihi
: 09.08.07
 
 

Sınıf öğretmeniyim. Halen öğretmenlik yapmaktayım. Ayrıca 10 senedir takı tasarımı yapıyorum. Yemek ..