Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '11

 
Kategori
Siyaset
 

Tam bir afetsiniz ama sizden elektrik alamadım…

Ben Çatalağzı Termik Elektrik Santrali ve Eren Holding tarafından geçtiğimiz yıl faaliyete geçirilen termik elektrik santrallerine yaklaşık 20 Km mesafede ikamet ediyorum. 

Her iki santralde havamızı, denizimizi, yeşilimizi ve sağlığımızı ortaklaşa katletmekteler. Ne için? Elektrik ihtiyacımızı karşılamak için… Ne güzel! 

İyi de birader elektriği en çok kesilen illerden biridir Zonguldak. Bir terslik yok mu bu işte? Sorgusuz, sualsiz, hiçbir açıklama yapmadan şak diye keserler elektriğinizi bu memlekette… Hemen telefona sarılırsınız neden kesildiğini öğrenmek için. Elektrik arızayı ararsınız cevap vermezler, diyelim ki verdiler bu kez de yetkili birini bulamazsınız... Nedense, hep arızalı sinyali alırsınız! 

Şimdilerce KEDAŞ merkezinde bir birim oluşturmuşlar ve telefonlarınıza oradan cevap veriyorlar. Ancak aradığınızda borcunuzu öğrenmek istiyorsanız şuna, ödeme yapacaksanız buna basın filan diye bir bant kaydı karşılıyor sizi. Arıza için bir görevliye bağlanıyorsunuz en sonunda ve karşınızdaki ilgilinin dünyadan haberi yok. Biz size numaranızdan ulaşalım deyip bitiriyorlar konuşmayı. Ne ala… 

Sizin elektrik kullanım hakkınızı diledikleri zaman gasp eden bu kurumlar, faturanızı zamanında ödemezseniz evinizin ve iş yerinizin elektrik hattını da şak diye kökünden kesip giderler… Acımazlar valla, emir kuludurlar! Emreden kim KEDAŞ, BEDAŞ vs dağıtıcı kuruluşlar. Benim elektrik borcum yok ama elektrik ihtiyacımı da onların dilediği kadar ve istedikleri zaman dilimlerinde karşılayabiliyorum… Lanet olsun yani! 

Neden kesiliyor elektriğim? Yağmur yağıyor kesiliyor, kar yağıyor kesiliyor, rüzgar esiyor kesiliyor, esmiyor yine kesiliyor, yazın kesiliyor, kışın kesiliyor, baharda zaten kesilir, anlayacağınız ota kesilir çoka kesilir! Sorun hep iletim hatlarındaki arızadan dolayıdır! Buna dikkat edin lütfen… İLETİM HATLARINDA MEYDANA GELEN ARIZA! 

TERMİK, HES kurtarmadı diye Güneş ve Rüzgâr Cenneti Ülkemde NÜKLEER SANTRAL peşinde koşanlar; şimdiden sonra lafım sizlere! 

Evde kullandığımız TÜP GAZLA, NÜKLEER SANTRAL ARASINA SIKIŞMIŞ BEYNİNİZ ve RADYOAKTİF SERPİNTİYLE, KOZMETİK ÜRÜNLERİN CİLTTEKİ ETKİSİNİ BİR TUTAN ZEKÂNIZLA neyin peşinde ilerliyorsunuz? 

Japonların en modern Nükleer Santrali FUKUŞİMA havaya uçtu efendiler… Neden? SOĞUTMA SİSTEMİNİ ÇALIŞTIRAN MOTORLARINA ELEKTRİK İLETİLEMEDİĞİ İÇİN! 

Bu Japonlar teknolojinin tartışmasız lideri iken, Fukuşima Santralinin soğutma motorlarını elektrik kesintisi yüzünden hala çalıştıramazlarken, sorarım size biz bir sorunla karşılaştığımızda başarabilir miyiz elektrik iletmeyi? Hem de olmayan teknolojimizle… 

Amacım devletimizi aşağılamak değil elbette… Sadece bir sorunu yaşadıklarımdan yola çıkarak dile getirmeye çalışıyorum. Bugün düzenli olarak benim evime ve iş yerime elektrik sağlayamayan bir devletin vatandaşıyım ben. ELEKTRİK İLETİM HATLARININ durumu ortada… Bir depremde kopmadık kablo, devrilmedik elektrik direği kalmayacağını bilmek için arif olmaya gerek var mı? 

İhale yapmaksızın ve hem de RUS lara yaptırmaya çalıştığınız santraller için söylüyorum. RUS ların ÇERNOBİL santraline verdiğimiz canlar, meydana gelen sakat doğumlar vs. sağlık sorunlarımız bugün bile devam etmiyor mu? Görmezden gelmek yaşadığımız gerçekleri yok etmeye yeter mi? 

Bir NÜKLEER FACİA yaşadığımız zaman KADER mi diyeceksiniz? Çünkü şimdiye kadar yaşadığımız kazalar ve sonrasında yaşanan cinayet gibi ölümler için KADER dediniz! 

Allah bu Aziz Millete başka afetler yaşatmasın İnşallah… Siz yetiyorsunuz! 

AFET GİBİSİNİZ AMA BEN SİZDEN BİR TÜRLÜ ELEKTRİK ALAMIYORUM! 

Kalın Sağlıcakla… Eğer kalabiliyorsanız!!! 

Murat BARUT 

03/03/2011 

 
Toplam blog
: 13
: 491
Kayıt tarihi
: 19.09.10
 
 

Zonguldak doğumluyum, İlk orta ve lise eğitimimi Zonguldak ilinde tamamladıktan sonra yüksek öğretim..