Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '10

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Tane tane mavi kapak toplayalım

Tane tane mavi kapak toplayalım
 

Duymuşsunuz. Her renkten plastik şişe kapaklarını topluyorsunuz. 250 kg. ulaştığında bir engelli vatandaşımıza yürüyen engelli sandalyesi alıyorsunuz. Bu sandalye ya sizin adınıza bağışlanıyor. Ya da siz bir engelliye bağışlıyorsunuz.

Aylardır yazayım, duyurayım bu ‘sosyal sorumluluk’ projesini diyordum. Kısmet bu aya imiş. İyi ki bu aya diyorum çünkü kampanya bitiş tarihi olarak belirtilen 31.12.2010 tarihi 2011 yılı sonuna kadar uzatılmış! Yani hali hazırda topluyorsanız toplamaya devam edin!

Eğer bu köşeden öğrendiyseniz, kapakları toplamaya başlayın!

Tane Tane Kapakları Toplayalım, Adım Adım Engelleri Aşalım!

***

Bu hafta sonu Elif ve arkadaşları Ceren, Öze ve Gizem bizdeydiler. Yemek yiyoruz. Bir yandan da sohbet ediyoruz. Yemeğin yanında da meyve suyu içiyoruz. 5 kişi olunca bitiriverdik şişeleri. Çıkardım kapakları, mutfak dolabında biriktirdiğim poşete attım. Ben diyeyim 10, siz deyin 20…Nasıl olacak bu 250 kg!

Dedim ki, kızlara ‘sosyal sorumluluk’ ne demek?

Ben düşünüyorum ki; bu tanımlamayı yapamayacaklar. Ben de elimdeki şişe kapaklarını toplama sebebimi açıklarken sosyal sorumluluk ne demek anlatacağım.

Düşüne durayım!

Yaşları 6-9 arasında değişen bu kızlar, beni utandırdılar. Çünkü ‘sosyal sorumluluk ne demek’ benden daha iyi açıkladılar. Yemek bitti. Sohbet bitti. Hadi dedim. Alın bu poşeti. Sitede her komşumuzun kapısını çalın! Bu kapakları neden topladığınızı onlara da anlatın!

Öyle heyecanlandılar ki, anlatamam! Hemen aldılar ellerine poşeti, giydiler ayakkabılarını ve kapı kapı topladılar kapakları! Ve hepsinden de söz almışlar, her hafta Pazar günü kapak toplayacaklar komşulardan. Azdı, çoğaldı. Çoğalacak kapaklar. Peki bunları nereye teslim edeceğiz?

Çanakkale Koleji 5-A Sınıfı öğrencileri bu işe gönül vermiş. Okullarında duyurdukları bu kampanyayı il genelinde yaygınlaştırmaya çalışıyorlar. Bizde site sakinleri olarak topladığımız şişe kapaklarını onlara teslim ettik. Zaten onlar her detay düşünmüş. Ailelere mektuplar bile göndermişler. Kampanyamıza destek olun diye. Ben her ailenin çevresindeki kişilere de yayarak 250 kg. kapağa ulaşacağımızı biliyorum.

Nasıl olacak bu 250 kg. demiştim ya…’Tane Tane’

Bir de mektup yazdım 5-A öğrencilerine.

Sevgili 5-a öğrencileri;

Siz ‘şişe kapaklarını’ toplayarak

Engelli bir vatandaşımıza ihtiyacı olan tekerlekli sandalyeyi sağladığınız gibi,

Doğa da geri dönüşümü olmayan şişe kapaklarını toplayarak ‘doğa’ nen sırtından müthiş bir yük alıyorsunuz.

Siz aynı zamanda, bu kapakları topladığınız için ekonomiye de iş gücü anlamında yardım ediyorsunuz.

Sevgili 5-A öğrencileri;

Dünya Vatandaşlığı, yeryüzünde yaşayan insanların tek bir tür olduğu düşüncesinden yola çıkarak, ırk, renk, dil, inanç ayrımı olmaksızın, Dünya üzerinde yaşayan insanların, gezegenin vatandaşları olduklarına inanması demek. Dünya vatandaşlığı, bir insanın yaşadığı ülkeyi ya da milletini sevmemesi ya da kendi kültürünü reddetmesi demek olmayıp, Dünya üzerinde meydana gelen ve tüm insanlığı ilgilendiren olaylara karşı duyarlı olması, gezegende yaşayan her bir insanın Dünya'nın durumu konusunda bir sorumluluk taşıdığını düşünmesidir. (wikipedia.org)

Siz duyurduğunuz bu sosyal sorumluluk projesi ile Dünya Vatandaşı olmak ayrıcalığına ulaşıyorsunuz.

Bize yarattığınız farkındalıktan dolayı teşekkürü borç biliriz.

Saygılarımla,

Aslında bu mektup hepimize! İş yerinizde, evinizde, okullarda, parklarda ‘mavi kapak’ diye adlandırılan ‘şişe kapağı’ kumbarası yaparak sizde bu kampanyaya destek olabilirsiniz. Topladığınız kapaklar için

E.Ü. Diş Hekimliği Fakültesi Bilgi İşlem Sorumlusu ve Kampanya sorumlusu Bülent Başoğlu
TEL : (0232) 311 15 33

İle iletişime geçebilirsiniz.

Hepinize iyi bayramlar diliyorum. Ziyaretlerinizde şeker gibi, kapak toplamanız dileğiyle…

Devrim Atılkan

devrimatilkan@hotmail.com

Bu yazı HALKIN SESİ-Kasım 2010 sayısında yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..