Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '12

 
Kategori
Deneme
 

Tanrı rahmet eylesin, adalet hukuk gerçek bir beyefendiydi

Tanrı rahmet eylesin, adalet hukuk gerçek bir beyefendiydi
 

Tanrı rahmet eylesin, Adalet HUKUK gerçek bir beyefendiymiş. İstanbul beyefendisiymiş. Ben yetişemedim ama, muhterem dedem bize onun hakkında pek çok rivayeti bizzat kaynağından araklıyarak anlatmıştı.

Onun anlattıklarından anladığım kadarıyla, aile seceresi taaaaaa Roma'ya kadar dayanırmış. Hikayeye göre; en baş ata yani Serpilius Gelişius, conssül Pattlimmius zamanında kafasının tası atınca '' Başlarım Romanın altın  çanağına. '' diyerek bohçasını toplamış, düşmüş yollara, düşmüş yollara. O patika senin bu patika benim nihayet varmış uzak illere.

Sapından tuttuğu hassas ölçer terazisi ile bu yabancı topraklarda pek bi nam salmış. Yokluğunun acısına dayanamayan consül Pattimmios ise  önce gözlerini kaybetmiş sonra da ağır bir enfarktüs geçirip kalbini dünya nimetlerine feda etmiş.

Rivayetlerden daha uygun rivayetler türeten dedemin dediğine göre, cosül ' ün çocukları babalarını kaybedince ( yaşlarıda küçükmüş ) Serpillius' a posta güvercini ile bir mesaj yollamışlar. Mesajda diyormuş ki :

' - Babamızı kaybettik. stop. Acele gel bize. stop. Dayı emmi mal derdine düştü. stop. '

Çocukların bunu yazma nedeni de şuymuş, duydukları rivayetlerde: baş kahraman Serpillius öyle adaletliymiş ki hak yemez, hak gaspetmez kısaca hak üstüne oturmazmış. Hikaye uzun ben günümüze geleyim.

Ailenin simgesi haline gelen teraziyi nerde görsem, Adalet HUKUK beyefendinin ruhuna Fatiha okumayı ihmal etmem. Bu vesile ile bir kez daha ruhu şad olsun ya da yad olsun veya ne bileyim ne olursa olsun...

 
Toplam blog
: 129
: 98
Kayıt tarihi
: 09.09.08
 
 

Trabzon 1958 doğumluyum. Ankarada ikamet ediyorum. Bir kamu kurumunda memur olarak çalışıyorum. Y..