Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '12

 
Kategori
Deneme
 

Gün soluk bir Silüet gibi geçip giderken

Gün soluk bir Silüet gibi geçip giderken
 

Soluk bir silüet gibi penceremin önünden geçip giden gün, sende yarın ununulmuş bir anı olarak hafızamdan silinip gideceksin.

Pencerem, koltuğum, küçük sehpa ve üstünde bir fincan soğumaya yüz tutmuş çay, kirli kül tablasında ucu filtreye dayanmış sigara.

Pencerem, ne çok insanın gelip geçtiği şeffaf bir sinema perdesi sanki. İlk ışıkla birlikte sokağa düşen ilk adım, derken patır patır. Akıp duruyorlar bir aşağı bir yukarı. Niye ? Nedir bu telaş! 

Sokağa ilk damlayan, burnu kalkık amcadır. Burnu kalkık amca... her sabah ve her akşam aynı görüntüyü verir, elinde bir desteden biraz fazla gazete. Sabahla akşam arasında her geliş gidişinde gazete tomarları, ütülenmiş çamaşır gibi pırıl pırıl durur. Hiç açılmamış sayfalar, baharda açmaya hazırlanan bir çiçek gibidir. 

Sokaktan kimler geçmezki, bazen istatistik yapsam diyorum. Misalen günde kaç ayakkabısı delik adam geçer ve kaçının çorabı hiç yoktur.

Bir kaç dakikaya kalmaz o aşina sesi duyarım. Mealen '' simitçi '' gibi bir şey. 

Müdevimlerden biri de, Abul Faraç tarihinden fırlamış kurtarıcılara benzer ki sanırsın ardında bir yığın ne idüğü belirsiz toplama adam. Ne olacaksa ! Dayıdır, dayılık kanında ya da geninde var, ne  bileyim işte öyle. Sabah akşam yürüme vaziyetlerinde, hiç yorulmazlar. Onlara kimse bulaşmaz.

Karşı apartmanın üçüncü katındaki maliklerden Şufuke abla da sokağın seçkinlerindedir. Lakabı mahallenin Muhtarı'dır. Muhtar onun yanında vallahi çırak kalır. Herkesin soyunu sopunu iyi bilir. Günde üç posta halı silkeler. Bu tozları nerden toplar, nasıl biriktirir anlaşılmaz, ama anlaşılabilir bir şey vardır, aynı halılar günde anildığı kadar silkelenir. Hiç te yorulmaz.

Bak, bak şimdi de Clark Necmi geçiyor. Bir sağ, bir sol bakış atıyor. Biliyorum sokağın tam ortasında duracak, sonra tam profiden bir poz verip hızlıca koşmaya başlayacak. Böyle davranmasının sebebi hiç anlaşılamamıştır.

Hah, tamam anarşitler geliyor. Bunlar beş altı kişidir. İşleri öğrenciliktir. Sürekli birşeyler okurlar. Ne olacaksa. Her konuda mutlaka bir bildikleri vardır. Eskiden ohohooo, büyüklerin yanında konuşacaksın... Ben diyorum ki bunlar kıyamet alameti bacak kadar çocuklar her şeyi bizden iyi biliyor... Sigara sağlığa zararlıymış, bilmem hangi ürünler kanser yaparmış, toplum olarak çok duyarsızmışız, falan falan işte öyle.

Saatler geçmeye başlıyor, gün kendini hafif hafif geceye hazırlıyor. Ben de hazırlanıyorum.

Benim'ki de zor iş bilader, sabah akşam büyük ekrandan seyr-i alem yapmak.... Sesleniyorum :

- Hanımmmm! Çayı demle, kültablasını yıka....

 
Toplam blog
: 129
: 98
Kayıt tarihi
: 09.09.08
 
 

Trabzon 1958 doğumluyum. Ankarada ikamet ediyorum. Bir kamu kurumunda memur olarak çalışıyorum. Y..