Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tarhana yapımı kışlık ve dört mevsim

Tarhana yapımı kışlık ve dört mevsim
 

alıntı


Yemek masalarının ve özellikle kış sofralarının vazgeçilmezi tarhana çorbası...

Her çorbayı seviyorum, ama tarhananın yeri başka bambaşka...

Dieğrlerinden iki günde belki bıkabiliyorum, sizleri bilmem ama tarhanadan bıkmak imkansız...

Ben tarhanamı annemle beraber Sinop'ta hazırladım...

Nasıl hazırladığımı anlatmak istiyorum.

Ben yapamam, ama seviyorum, nasıl olur diyenlere pratik tarif. Not edin isterseniz!

Çok basit kormayın, bismillah diyip başlayalım...

Malzemeler;

Kaç kişilik diye sormayın, ben malzemeyi gözkararı yapıyorum...

Ama yinede vermeye çalışayım:

3 kilo yoğurt

1 kilo soğan

1 kilo domates

500 gr kırmızı biber

1 demet maydanoz

1 demet nane

Ve un

Yapılışı:

Yoğurt büyükçe bir kabın içine boşaltılır, üzerine domatesler, biberler, soğanlar, maydanozlar ve naneler doğranır. Üzerine avuç dolusu tuz ekilir. Ve mutfağınızın bir köşesinde ekşimeye bırakılır. Olduğunu nasıl anlarım diye düşünenlere, kapaığını açıp karıştırdığınızda tarhanaya benzer koku gelmeye başladığında. Un ile buluşma zamanı geldi demektir.

Unu geniş hamur kabınıza boşaltıp, ekşiyen malzemeyi üzerine dökerek başlıyorsunuz yoğurmaya. Birza zorluğu burada arkadaşlar. Bu faslı başarırsanız, yolunuz yarılandı demektir. Yoğurma işlemi yaparken fırından yaş ekmek hamuru alıp içine katarsanız, daha lezzetli oluyor tarhananız...

Bundan sonra bir kaç saatte bir iki-üç gün yoğurmanız annemin tabiriyle yumruklamanız gerekmekte. Daha sonraki günler taşma işlemi azalacağından eskisi gibi sık yoğurmanıza gerek yoktur. Ama arada sırada yumruklamanız gerektiğini unutmayın, yoksa üzeri küflenir...

Bir hafta sonra yukarıdaki resimdeki gibi temiz tarhana bezinizin üzerine döküp, alt-üst edip camlarda açık olmalı, ya da balkon vs ne ise yeriniz...

Gittikçe ufak parçalara bölüştürüp kendini çekmeye başlayınca, kevgir (elek) den geçirin ve gölgede kurutursanız rengi muhafaza olur, yoksa güneşte kurumasının tarhanaya zararı yoktur...

Bir kaç gün gelip-gidip elinizle tarhanayı karışıtırın ki; topaklanmasın. Tamamen kuruyunca torbalara alıp, afiyetle çorbasını zevkinize göre yapıp sıcak sıcak içebilirsiniz...

Tarhana için söyleyeceğim söz şudur; İçinde her şey var ve kendiniz yapıyorsunuz, hiç bir katkı madde karıştırmaksızın. Bundan iyisi, şamda kayısı...Allah Allah ne alaka, nereden geldi ise aklıma...

Allah cümlemize sağlıklı günlerde, sağlıkla yemeyi nasip ettirsin...

Sevgiler, damağınızdan tadınız, yuvanızda mutluluğunuz daim olsun efendim...

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..