Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yeşil biber turşusu

Yeşil biber turşusu
 

Şimdi tam kışlık turşuları hazırlama zamanı, kışın insanların enerjisi düştüğü için yemeklerinyanında turşu yeme istekleri çok artıyor. Hele gençler tam bir turşu delisi olmuşlar, lıkır lıkır sularını bile içiyorlar.  Ben turşunun insanı gribe karşı koruduğuna inanıyorum. Zira turşunun içindeki tuz,limon tuzu ve sirke ayrıca tuzlanmış sebzelerin vitaminleri mikroplara karşı birebir. Domuz gribi Türkiye'de yaygınlaştığı yıl ben yakınlarıma donuz gribi aşısı yaptırmamalarını ve bol bol turşu yemelerini tavsiye etmiştim. Bir ay sonra gazetelerde turşunun domuz gribine iyi geldiği gazetelerde yayımlanmıştı.

Ben de hafta sonu sivri yeşil biber turşusu yapmaya karar verdim, bana göre turşuların en güzeli biber turşusu. 4 kilo sivri biber aldım, pet şişeleri hazırladım, nedenine gelince pet şişelerde turşu küflenmeden 1 yıl süreyle dayanıyor. Turşular gazlı içeceklerin satıldığı pet şişelerde daha da uzun süre dayanıyor ama ben 5 litrelik suların satıldığı pet şişeleri tercih ettim zira daha az uğraştırıyor.

-  4 kiloluk ince sivri biberler için 3 tane 5 litrelik su şişesi petleri yeterli oluyor.  Her 5 litrelik pet şişe için kullanmış olduğum turşu suyu tarifi şöyle. Pratik olsun diye orta boy su bardağı hesabı ve orta boy çay bardağı ölçüsü kullandım.

-  4 litre kaynamış soğutulmuş su veya kaynak suyunun içine 2 orta boy su bardağı kaya tuzu, 1 su bardağı limon tuzu, 1 çay bardağı sirke, 4 çorba kaşığı toz şeker koyulur ve karıştırarak eritilir. Su biraz ılık olursa malzemeler daha kolay erir.

-  4 kiloluk biber turşusu için ben bu tarifi emaye bir kap içinde 3 kere ayrı ayrı hazırladım. Kapların bozulmaması açısından emaye kap en uygunu.

-  Daha sonra sapları ayıklanmış, sivri ucunun ortasından bıçakla hafifçe kesilmiş, yıkanmış biberleri pet şişelerin içine doldurdum bir kaç tane de sarımsak koydum, bir kepçe ve huni yardımıyla hazırladığım suyu pet şişenin içine döktüm, şişe kapaklarını sımsıkı kapattım ve serin bir yere koydum.

-  Bir kaç gün şişe kapaklarını günde bir kaç kez gevşedi mi diye kontrol ediyorum ve gevşeme olursa tekrar sıkıştırıyorum.

- Neden limon tuzu çok, sirke az derseniz, uzun süreli dayanması gereken turşuda limon tuzu diri tutuyor, sirke sebzeyi daha çabuk çürütüyor.

Afiyet olsun. Herkese sağlıklı günler dilerim.

Sibel Koçarslan

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..