Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

İzmir’in dağlarında çiçekler açar, altın güneş orda sırmalar saçar

İzmir’in dağlarında çiçekler açar, altın güneş orda sırmalar saçar
 

resim İzmir Belediyesi websitesinden alıntıdır


9 Eylül'de İzmir'in Yunan işgalinden kurtarılmasının 90.yılının kutlanacağı İzmir'deki resmi törenlerde İzmir Valiliği Başbakanlığın ‘resmi bayramlar ve törenler’ genelgesi uyarınca göndere bayrak çekme programını kaldırdı. Her yıl yapılan resmi törende, süvari birliğinin kente girişini canlandıran atlı merasim bölüğü Konak Meydanı’na gelir ve atından inen bir asker 9 Eylül 1922’de olduğu gibi aynı yerde göndere bayrak çekerdi.

Şu an yeni yönetmeliklere göre böyle bir eylemin mümkün olmadığı görülüyor ama bu karara büyük tepki gösteren İzmir'deki bazı kitle örgütleri yasağı çiğneme kararı aldılar. 
 
Ne kadar kural çıkarılırsa çıkarılsın insanların içindeki vatan sevgisini ve bayrak sevgisini engelleyemez.
 
Ay yıldızlı bir bayrağımız var ülkemizi temsil eden, çoştukça bayraklarımızı kimselere zarar vermeden sağa sola asarız, ne istediler ki bu bayrağımızdan bayrak çekme geleneği kaldırılıyor. Bu bayrak çekme işinin yasaklanmasına benim aklım yatmıyor,ben bu işin olumlu bir eylem olduğuna inanmıyorum. Ne amaçla yasaklandığının birilerinin Türk toplumuna izah etmesi gerekir. Yoksa Ya Allah, ya Muhammed diyerek bayrağımızla, dilimizle ve bu toplumla uğraşanları önce Allah çarpar. Allah'ın çarpması kul çarpmasına da benzemez. Sırtını kime dayarsan daya, dayadığınla birlikte birlikte helak olmanın yolu seçilmiş olur.
 
Bugün televizyonda izlediğim bir kişi "Türk dili resmi dil olmaktan çıkarılsın, herkes istediği dilde eğitilsin" diyor. Kardeşim bu ülkenin bir resmi dili var o da Türkçe ayrıca bu ülkede o kadar çok alt kültür var ki dilleri farklı olan,zaten onlar kendi dillerini biliyor birbiriyle anlaşıyor ama daha sonra Türkçe'yi bilmezlerse diğer gruplarla nasıl anlaşacaklar, hastanelerde, askerde, alışveriş merkezlerinde, sokaklarda....Birbirinin  dilini anlamayan kopuk bir toplumun meydana gelmesini mi istiyorsunuz? Allah sizin gibileri ıslah eylesin. Parayla hainlik yapanlar olduğu gibi şuursuzluktan bedava hainlik yapanlar da var. Allah'ın en sevmediği insan grupları arasında hainler vardır.Hainliği kime yaparsan yap, insana, hayvana, ülkene...hainliğin çeşidi boldur.
 
Bu kadar insanlarımızın çeşitli ideolojiler uğruna kandırılmasını hazmedemiyorum.
 
İşte benim çok sevdiğim İzmir marşı
 
İzmir Marşı
 
İzmir’in dağlarında çiçekler açar
Altın güneş orda sırmalar saçar
Bozulmuş düşmanlar yel gibi kaçar
Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
Adın yazılacak mücevher taşa
 
İzmir’in dağlarına bomba koydular
Türk’ün sancağını öne koydular
Şanlı zaferlerle düşmanı boğdular
Kader böyle imiş ey garip ana
Kanım feda olsun güzel vatana
 
İzmir’in dağlarında oturdum kaldım
Şehit olanları deftere yazdım
Öksüz yavruları bağrıma bastım
Kader böyle imiş ey garip ana
Kanım feda olsun güzel vatana
 
Peygamber kucağı şehitler yeri
Çalındı borular haydi ileri
Bozuldu çadırlar kalmayın geri
Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
Adın yazılacak mücevher taşa
 
Türk oğluyum ben ölmek isterim
Toprak diken olsa yatağım yerim
Allah’ından utansın dönenler geri
Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
Adın yazılacak mücevher taşa
 
Ayrıca ülkemizdeki sinir bozucu olaylar için daha önceden yazmış olduğum bir şiirimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
 
**FERYAT FİGAN*
 
Kılıçlar çekilmiş, ortalık feryat figan 
Fatihalar okunmuş millet toz duman 
Aziz ömürler duman duman 
 
Sızlanmalar, göğe aman 
Kervan bekçisi uyur mu uyur 
Topraklar, mallar, dumur mu dumur 
 
Yetim malına tamah eden 
Cehenneme merdiven dayayan 
Şeytana Yasin okutan 
Akıl kendinden geçmiş el aman. 
  
Sibel Koçarslan
 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..