Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '16

 
Kategori
Müzik
 

Tarkan'ın Ahde vefa albümü.

Tarkan'ın Ahde vefa albümü.
 

 Tarkan'ın Ahde Vefa cdsini aldım geçen gün. Pop müziğin çok ünlü isminin Türk sanat müziği eserlerini icra ettiği bu yapıtı gerçekten çok merak etmiştim. Eve gelir gelmez hemen cd çalarıma koyup dinlemeye başladım.

 İlk eser Büyük şairimiz Yahya Kemal Beyatlı'nın Rindlerin akşamı adlı eseriydi. En sevdiğim Türk sanat müziği eseriydi  Münir Nurettin Selçuk'un bestelediği  bu şaheser. Şaheser diyorum çünkü sözleri ayrı anlamlı, bestesi ayrı güzel bu eseri dinlerken hep gözyaşlarımı tutamam. Yüzlerce kez çeşitli kişilerden de dinlemiş olsam gene her dinleyişimde gözyaşlarım sel olur yanaklarımdan akar.

 Dönülmez akşamın ufkundayız, vakit çok geç diye başlar bu şiir.Yaşamın son demlerine yaklaşmış bir kişinin önünde kalan çok az zamanı  iyi değerlendirmesi gerektiğini anlatır.Cihana bir daha gelinmeyeceğini bunun sadece bir hayal olduğunu ifade ederek devam eder.Ölümü bitmeyen sükünlü bir gece olarak tanımlayan şair yaşayacağımız son demleri şevk içinde ,aşk içinde geçirmemiz gerektiğini de vurgular .Bahçemizde de ya lale , ya gül açmalı der en sonunda.Gerçi ben begonvili de tercih ederim ama.

 Bu dizeleri duyunca insan hele bir de benim gibi yetmiş yaşına gelmişse nasıl ağlamaz. Hoş ben 17 yaşında da ağlıyordum bu şiiri  okurken ve şarkıyı dinlerken.

  Gelelim Tarkan'ın cdsine. Daha ilk eserde beni doyurmadı yorum. Tarkan usulüne uygun harika okumuş. Çok da iyi sesi var. Yalnız sesi popa daha mı şık geliyor diye uzun süre düşündüm bu cdyi dinledikten sonra. Acaba dedim biz hep ondan pop dinlemeye alıştık da bu esere adapte olamadık mı onun sesinde. Öyle ye Oynama şıkıdım şıkıdımdan sonra Dönülmez Akşamın ufku. Garip geliyor hakikaten. 

 Acaba yanılıyormuyum. Tarkan'a haksızlık mı yapıyorum diye You Tube'den Münir Nurettin Selçuk, Yaşar Özel, Zeki Müren. Münip Utandı'dan ve hatta Emel Sayından da aynı eseri dinledim. Ve her seferinde ağladım tabii.

 Yok yanılmıyordum. Hakikaten Tarkan'ın bu eserleri söylemek için çok genç gelmişti sesi.Bu eseri yorumlamak için daha davudi, tok ve olgun yaşta bir ses gerekiyordu. Ölümü , yaşamın son demlerini anlatacak bir yorumun daha gerçekçi olması gerekiyordu bence.

 Kısacası Tarkan daha eğlenceli, neşel, şarkılar söylesin.Bıraksın bu şarkıları biz daha olgun seslerden dinleyelim.

 Gençlere ölümü anlatmak yakışmıyor .

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..