Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '09

 
Kategori
Deniz Mahsulleri
 

Tavada yılan balığı

Tavada yılan balığı
 

Balıktan sonra bakır cezvede kahvede yapacaksın!


Sezon açıldı ama balık fiyatları düşmedi...

İstavritin havasından yanına yaklaşılmıyor kilosu; 15 TL

Çingene palamudunun ensesi kalını 10 TL...

Geçen gün Tekirdağ’da plastik leğen büyüklüğünde bir kalkanın fiyatını sordum, ağabey altmıştan kapı açtı, ellide anlaştık, tartınca kurbanlık buzak fiyatına geldi namusuz balık... Caydım!

Kredi kartına altı taksit yapsa neyse!

Balık ölü ama canlı istiyor adam parayı...

Tezgâhlarda, çinakop yok lüfer yok...

Yer gök, çakma çupra, çakma levrek! Onlarında tadı yok arkadaş, saman gibi oluyor mübarekler...

&&&

Akşamüzeri alışverişe çıktım, beyaz mermerin üzerine uzatmışlar yılan balıklarını...

Güzelde fiyat koymuşlar, irilerden üç tane seçtim, temizlettim...

Tadını bilmem o balığın!

— Ağabey nasıl pişireyim?

— Şiş yap! Olmadı olduğu gibi at ızgaraya, yağlı balıktır bu...

Yeşillik aldım biraz, eve döndüm...

İnternetten yılan balığının nasıl pişirildiğini araştırmaya başladım...

Başlıklar yukarıdan aşağıya aynen şöyle;

Yılan balığı saldırısı! Altı dakikalık videoyu izledim meraktan... Müren balığını yılan balığı niyetine kameraya almışlar, cesur bir dalgıç arkadaşta elleri ile mürene sosis yediriyor... Her şey güllük gülistanlıkken dalgıcın başparmak balığın ağzında kalıyor...

Elektrikli Yılan Balığı...

Yılan balığı avı!

Enez’de yılan balığı paneli yapıldı.

Sayfanın sonunda aradığım başlığı görüp tıklıyorum

“ Yılan balığı tarifi”

Kömür ateşinde yılan balığının yapılışı

Daldım hemen sayfaya okumaya başladım... Tarifi sanıyorum asker emeklisi bir ağabey yazmış, cümleleri okurken gayriihtiyarî hazır ola geçiyorum!

“<ı>Balığı iyice yıka, derisini sıyıra­rak çıkar. Kuyruğu ile kafasını kesip at. Karnını yavaşça yararak içini boşalt. Sırtındaki uzun yüzgeci kesip al! Balığı 4 santimetre eninde yuvar­la! Parçalar şeklinde kes

&&&

Maydanozu ağzıma koymazdım ben, ne olduysa bir aydır sofradan eksik etmiyorum...

Salataya girişiyorum... Soğanları ince ince doğruyorum önce, ardından bir diş sarımsak...

Domateslerin kabukları ile aranız nasıl? Benim hiç yok...

<ı>Bizim Soner güzel soyar domatesin kabuğunu, bıçağı farklı tutar, domates deyince aklıma geldi, kulakları çınlasın... Hoş saat gecenin ikisi ama uyanıktır bu saatlerde, eee çocuk bakıyor adam, ertesi günde ruh gibi geziyor...

Biber, marul, maydanoz dört beş yeşil zeytin, bolca limon ve zeytinyağı...

&&&

Hani Ramazan olmasa, üşenmez balkonda yakardım ben mangalı, kömürde yılan balığını usulüne uygun yapar, ballandıra ballandıra anlatırdım...

Tembellikten, balıkları göz kararı ile tarifteki gibi dört beş santimlik parçalara bölüp yağsız tavaya attım, kendi yağında kızarttım...

Laf aramızda lokum gibi oldu yahu!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..