Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Tavadan Mideye

Börek…” Sofralarımızın, misafirliklerin kralı kendisi. Öğün olarak sık sık tüketmesek de ikram söz konusu olunca illa ki akla gelip “Ben buradayım.” diyor. Şunu bilmeliyiz ki börek kelimesi herkes için aynı anlama gelmiyor. Kimi ilk patlıcanlı böreği zihninde canlandırırken kimi de “Börek kavramım peynirli olan, gerisi boş.” diyebilir. Ispanaklı börek seven biri bu konuşmalara gülüp, “Siz asıl böreği yememişsiniz.” derken, kıymalı börek seven kişi hepsine gülümseyip geçer. Patatesli börek seven ise “ Özgecim Allah aşkına şu yazıya gir, anladık. ” diyebilir ve işte ben de ona katılıyorum. Damak tadı farklılığını en güzel bu şekilde fark edebiliriz. Şimdi gelelim bu hafta niye böreğin kulaklarını çınlattığımıza…

Genel olarak börek tüketimi gerçekleşeceği zaman istenen gıda içerisine konur ve farklı şekillerde bir güzel sarılır (gül,kol,rulo, tepsi). Pişirme yöntemi olarak ise aklımıza ilk gelen tabi ki fırın. Hazır tüketim olarak düşünsek bile yine de dondurulmuş böreklerde kısa süreli olarak fırına ihtiyaç duyuyoruz. Bu bildiğimiz pişirme yöntemi dışında tavada yapılan börekler de var biliyorsunuz ki. Tava böreği bence biraz daha uğraştırıcı.  Aşama aşama emek… Bunu göz önüne alan üretici “Ben tava böreğini hazırlarım, sen yorulma sadece tavada ısıt ve ye.” düşüncesiyle bir üretim gerçekleştirmiş. Bu üretim, öğrenci evleri için çok ideal. Aklıma böyle üretim ve kolaylıklarda direk öğrenciler geliyor. Çoğu öğrenci evinde ve apartlarında genelde fırın olmaz. Olanlar da şanslı bence, tadını çıkarsınlar. Malum fırın olmadığı için fırında yapılan yemekleri biraz özlerler, işte kek olsun börek olsun… Bu şekilde tavada pişen bir börek, ilk onların ilgisini çeker diye düşünüyorum. Bildiğim 2 farklı çeşidi var. Kıymalı ve ıspanaklı. Kıymalı 360 gramlık, ıspanaklı ise 380 gramlık paketlerde karşımıza çıkıyor. Üzerine yarım su bardağı kaynar su dökerek ve 20-25 dakika tavada ısıtarak börek tüketime hazır hale geliyor. Bu tarz yeni ürünler geliştirildiği zaman çok mutlu oluyorum, sebebi ise bazı tüketicilerin sevinmesi.

Normal hayat düzenimize en kısa zamanda dönelim de böreği tavada böyle kolayca yapmak mutlu etsin değil mi? Şimdi kıymeti pek anlaşılamayabilir bunun. Sadece öğrenciler için değil, bizler için de hayatımızı kolaylaştıran hoş bir üretim olmuş. Şu tavada, ocakta kek yapma tarzı da hoşuma giderdi önceden. Bu tavada börek onları da sollamış durumda şu an gözümde. Tabi dondurulmuş pizzasını, puf böreğini, katmerini hiç söylemiyorum onları bir gün ayrı konuşuruz, söz.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Tavada karada yiyoruz.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..