Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '19

 
Kategori
Felsefe
 

Tecelli

TECELLİ : Görünme.
Belirme.
Zuhur etme.
Zâhir olma.
Açığa çıkma.
Tanrının evrende ve insanlarda görünmesi.
Yansıma.
Cilâ.
Işık. Işıldama. Parıldama.
Aydınlık. Aydınlanma.
Nur. Nur inme. Nurlanma.
 
Tanrısal Yetiler ile Donanmak.
 
 İnsân öncelikli Evrenin, Mutlâk Yaratıcı olan Cenâbî Vâcibûl Vücud Hz. nin  yansımaları olduğu Bilincine varmaktır.
 
" Ben, kuluma (varlıklara) kendi ruhumdan üfledim".
 
'Ete kemiğe büründüm, Yunus diye, göründüm'.
 
'Enel Hakk'. Hakk olan, hakikât olan benim. Hakktan, hâkikâtten bir parçayım.
 
'Tanrı dâima tebdilî kıyafet gezer'. Laurent Gounelle
 
'Görünen kendi zatıdır, değil sanma Gâyrullâh'.
 
" BEN'İ bilsinler diye, kâinâtı yarattım "..
 
Bedene olmuş bir hâlde evrende var olan, yine Mutlâk Var Olandır.
 
....Soyut RUH, Somut Varlıklar olarak yaşam sürer....
 
'Edip eyleyen, yalnızca var olan, Allâh'tır'.
 
Bu soyut somut ilişkilerine, Vesile, Sebep, Olanak adı verilir.
 
" Vesilelere, Allâh'ın ipine, sımsıkı sarılınız ".
 
Hayat, başlıbaşına bir tecellidir.
 
Tecellilerin somut hâlleri olan Vesileleri, yâni varlıkları Bilmek, Sevmek, Saygı duyabilmek, esasa, ardındaki Gerçeğe olan bağlılıktır.
 
Aksi durumda, Âdem'e secde etmeyen İblis olmaktadır.
 
Âdem kim?
Ben, sen, biz, siz, onlar ve Evren.
 
Secde nedir?
Sahibine, Aslına hürmettir. Yâni, sevgidir, saygın olmaktır, saygı duymaktır.
 
" Konuşana değil, konuşturana bakmalıdır ".
 
ÖZKELÂM; Herkeste, Her Şeyde, Allâh Vardır. 
 
Farkındalık, bâsiret, akıl, izân, şehâdet, hâkikât, bâtın ve zâhir, gizli ve âşikâr, temiz akıl, duru görü, ermişlik, sırlara vakıf olmak vb. tanımlamalar, bu Var Olan Mutlâk Gerçeği algılayabilmemiz, görebilmemiz için gerekli vesile kavramlardır.
 
Selâm ve Sevgilerimle.
 
Toplam blog
: 635
: 614
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..