Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
507
 

Tedaş! Tedaşşşş… Çok oluyorsun ama…

Tedaş! Tedaşşşş… Çok oluyorsun ama…
 

Düzenli olarak her akşam 3-4 bazen beş defa kesilen elektrik kesintileri iyice can sıkmaya başladı. İnanın şu an karşımda bir tedaş yetkilisi olsa boğazına sarılacak kadar. Kesintiden ayrı yaşanan voltaj düşüklükleri dersen yemek üstü baklava. Bir kesintinin 3-4, bilemedin beş dakika sürmesi de aklıma kötü kötü şeyler getiriyor. Sanırım Tedaş da görev yapan memur arkadaşlarımızın fena şekilde canı sıkılıyor olacak ki; haydi biraz eğlenelim, hayatımıza renk katalım, atraksiyon yapalım diyorlar. Eğer canınız çok sıkılıyorsa, “bu son noktayı koymaya hazırlandığım yazının üçüncü tekrarı” (Mikrosoft’ un da gıcıklığı tutuyor yani ara sıra, keyfine göre kurtarıyor dosyaları) ben can sıkıntınızı geçirecek başka yöntemler bulurum size çocuğum. Mesela ayaklarıma dolandığı için yüklüğe kaldırdığım oğlumun Legolarını getiririm size? Onlarla gemiler yaparsınız, uçaklar yaparsınız, bahçesinde yemyeşil çimler olan çitli evler yaparsınız, içine anne baba ve çocukları da koyarsınız. Hiç canınız sıkılmaz. On üzerinden notta veririm ben size. Ne dersiniz? Yeter ki kesmeyin şu elektrikleri her akşam, ne olur. Yoksa fena halde üşüteceğim ha. Yok, yok enseyi değil; kafayı! Ondan sonra ne olur artık bilemem. Bu durumda cezai ehliyetim de ortadan kalkacağından yaptıklarımın ya da yapacaklarımın da sorumluda tutulmam. Siz bilirsiniz yani. Ama… Dur! Bir dakika… Ahmet abi yoksa sen mi kestiriyorsun bu elektrikleri. Biliyorum jeneratör satışları düşük, işler kötü ama ne olur yapma Ahmet abi, ben senin reklamını yaparım her yerde. Yeter ki şu elektrikler 4-5 defa kesilmesin günde. Köşe yazısı yazıyoruz burada boru değil ki. Elini ayağını öpeyim Ahmet abi, öyle bir şey varsa bak yapıyorum bile şimdi reklamını. Heyyy! Jeneratör almayı düşünenler, Teknik Bobinaja uğrayın, Ahmet abime benden selam söyleyin. En iyi jeneratörler Ahmet abimdedir, selamımı söylerseniz indirimde yapar size. Oldumu Ahmet abi. Biliyorsun! En çok gezen reklamcılardan biriyim Ahmet abi. Eğer senden kaynaklanıyorsa ne olur yapma!

Neden bunlar olabilir de, olmayabilir de tabii. Eğer öyle değilse ne olabilir? Hava koşulları tabii ki! Ama…

Dışarı bakıyorum; kar yok, boran yok, fırtına yok! Yıldızlar desen 15-20 yıllık evlileri bile baştan çıkarabilecek güzellikte parlıyor gökyüzünde. Eeee… Bunlarda değilse ne o zaman?

Bir ara tedaş yetkililerinden biriyle görüşmüştüm. Bana belli bir kapasitenin üzerinde enerji tüketen büyük işletmelerin ve otellerin trafo yapma zorunluluğundan bahsetmiş ve hiç birinin bunu yaptırmaya yanaşmadığını söylemişti. İyide sizin bu konuda uygulayabileceğiniz bir yaptırım gücünüz yok mu kardeşim? Bir uyarırsınız, iki uyarırsınız, üç uyarırsınız. Olmadı elektriğini kesersiniz olur biter. El mi yaman bey mi yaman anlatırsınız. Bakın bakalım trafo yapılıyor mu, yapılmıyor mu o zaman. Bu kadar da olmaz ki. Vatandaş elektrik faturasını bir şekilde unutsa veya ödeyemese beş gün içinde elektriğini kesmeyi biliyorsunuz ama. Herkesin gücü vatandaşa yetiyor değil mi?

Demem o ki; bu kesintiler vatandaşı canından bezdiriyor. Birisi çıksın ve bir açıklama yapsın bari. Birer saat arayla beşer dakika elektriğinizi keseceğiz. Hatta bir saat içinde üc beş de olabilir. Onun için o saatlerde yaşanabilecek banyo facialarından, merdivenden düşenlerden, başını duvara çarpıp aklını şaşanlardan, hatta tam birbirini öpecekken; duvarı öpen sevgililerin başına gelebilecek olası kazalardan biz sorumlu değiliz diye. Sorumluluk anlayışı içinde! Ya da dersiniz ki kardeşim, eskiden elektrik mi vardı, çıkarın gaz lambalarınızı, lükslerinizi, çıralarınızı bundan böyle, bundan sonra elektrik yok size diye. Uyarın ki; biz de ayağımızı ona göre uzatalım, öpeceğimiz yeri görelim efendim. Öyle değil mi ama?
Saygılarımla efendim. Elektriğinizden öperim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Daha bu sabah gitti canım elektriklerim. Geçende Avrupa'dan bir genç grubu geldi geziye, mumu gördüler. Bu ne dediler. E, elektrik, kesilmek, yakmak falan dedim. Anlatana kadar göbeğim çatladı. Anlamdılar ya gene, neyse. Sonra sözlüklerine baktılar. Bir tek arkeolog olanın sözlüğünde varmış. O da açıklayamadı işte! Sonra dedim, bu antika, büyük dedemden kalma. Bi sürü para döktüler de vermedim. Çünkü biliyorum. Yine kesilecek. Yani bir kaç asır daha.

bilm-i yorum 
 26.01.2008 17:34
Cevap :
İyidir bilmek. Nick'in "rumuzun " yani:)) her ne kadar bilm-i yorum olsada. Yorum demişken bence bunu bi oku. Tam sana göre:)) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=45789  26.01.2008 18:27
 

Anlaşılıyorki sigortanızı attırmışlar o nedenlede yetkililer sizden sanırım uzak duruyorlar.. Şaka bir yana ama evet bazen bezdiriyorlar. İnsanın ümüğünü sıkası geliyor. Kaç yıldır ülkeye yeni ilave elektrik katkısı yapılmıyor iktidarca da önümüzdeki yıllar eminim elektrik daha çok sorun olacak herhalde en iyisi fazla dert yapmamak. Sters üretmemek biliyorsunuz zararlı en iyisimi size mutlu-güzel Ramazanın Kadir gecesi dilerim. Sevgi-saygılarımla.

Ermert Revsen 
 08.10.2007 1:35
 

son paragrafın olayı çözmüş, benden ince bir öneri, kendi elektiriğini kendin üretmeye ne dersin. sevgilerle:)

erol aslan 
 07.10.2007 22:31
Cevap :
Bu gidişle tek çözüm o kalacak galiba . Şimdiden ders almaya başlasak iyi olur. Sevgilerimle:))  08.10.2007 3:18
 

Elektrik kesintisi olmayan bir Türkiye, gelişmiş bir Türkiye demektir. Olası mı bu sizce? Burada durum farklı mı sanıyorsunuz Aynur arkadaşım?

Hakan Şahin 
 05.10.2007 20:56
Cevap :
Bilmem ki; orada da mı aynı? Sevgilerimle.  06.10.2007 0:22
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 669
Toplam yorum
: 6100
Toplam mesaj
: 564
Ort. okunma sayısı
: 1456
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster