Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Tehlikenin farkında mısınız?

Tehlikenin farkında mısınız?
 

Milliyet gazetesinde yayınlanan haberleri ve bu haberlere okurların yorumlarını okuyorum. Terörist başı, DTP gibi haberlerde genellikle yazılan yorumlarda verilen oylar hep yeşil renkteydiler. Artık bakıyorum da kırmızılar da hatırı sayılır şekilde artmaya başladı. Birden içim ürperdi, sessiz ve sedasız, çaktırmadan ayrımcılık ve farklılaştırma çalışmaları meyvelerini vermeye mi başladı diye kendi kendime soruyorum şimdi.

Türkiyede yaşayan halk, millet, bir bütün haldeydi. Ne oldu da, böyle oldu anlayamadım. Hani daha önce yazdığım gibi biz “Sarı Öküzü” aslanlara ne zaman verdik? Şimdi onu düşünmeye başlıyorum.

Neden sen kürd ben Türk ayrımına girmek zorunda kalıyoruz? Neden hep birlikte yaşadığımız şu cennet vatanda, daha iyiye, daha güzele nasıl gideriz diye kafa yormuyoruz da , böyle bize hiçbir fayda getirmeyecek , üstüne üstlük üzüntü ve gözyaşı getirecek boş şeylerle uğraşmak zorunda bırakılıyoruz?

Aslına bakarsanız, Türkiye’nin bütününde böyle bir ayrım yok. % 7 lik bir kısım bunu yapmaya çalışıyor. Okumamış cahil kalmış gençlerimizin ağzına bir parmak bal çalınıp, bak onlar sizin düşmanınız , biz ise dostunuzuz diyerek içimize giriyorlar.

Çanakkale’de ve yurdun dört bir yanında canlarını, sırf bizler rahat yaşayalım , kimsenin boyunduruğu altında ezilmeyelim diye veren dedelerimiz boşuna mı can verdiler? Can toprak için verilmez. Can o toprağın üzerinde yaşayacak olan kendinden sonra gelen nesil için verilir.

Bir kısımın şu an sığındığı veya sığındığını sandığı kesimler, bir zamanlar Türk Kürd laz demeden bizi öldürmeye gelenler değil miydi? Toprağımızı , vatanımızı elimizden almak için bizi kendi yönetimleri altında yönetmek isteyenler değil miydi?

Bazen düşünüyorum da Atatürk ün biz gençlere (sadece Türk gençlerine değil, tüm gençlere) hitap ettiği, konuşmadaki tüm şartlar yine ortaya çıkmış gibi. Savaşalım demiyorum. Ama uyanık olalım diyorum.

Yol, su elektrik, eğitim , halkın daha yüksek refah seviyesinde yaşaması için terörist başı desteklenerek bir yere varılmayacağı kanısındayım. Bilakis işler daha da sarpa sarar. Çünkü niyet, şüphelidir.

 
Toplam blog
: 116
: 735
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

1994 Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Genel İktisat Polit..