Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '11

 
Kategori
Anılar
 

Teklif var, ısrar yok...

Yaklaşık üç yıl önce... Cam duvarlarla bölünmüş, ahşap kapılı bir ofisin önündeydim. İçeride, makam masasının önündeki sehpanın üzerinde tavla oynayan iki bey oturuyordu. Altlarına çektikleri hasır tabureler, tabloyu tamamlıyorcasına bir hava yansıtıyordu. Özenle hazırladığım, elimdeki teklif dosyasına son bir kez gözattıktan sonra... Kapıyı çaldım. Yüzü kapıya dönük olan bey, ani bir refleksle ayağa kalktı. Kapıya kadar yürümesini beklemeden, içeriye girdim. 

_ Rahatsız olmayın lütfen, devam edin.
_ Buyurun lütfen, şöyle oturun... 

... diyerek gösterilen koltuğa otururken, selamlaşma merasimi de sona ermişti. Ayakta olan bey, biraz isteksiz tavırla tekrar taburesine otururken... Yenilen taraf olduğunu anlamıştım.
Üstüne sıkıntı olmamak gibi bir pisikoloji içine girmiş olmalıyım ki, yineleme ihtiyacı duydum. 

_ Devam edin lütfen, bölmüş olmak istemem. Acelesi yok, bittikten sonra dosyayı inceleyebilirsiniz. Zira tavla oyununu severim, izlemesi de ayrı bir keyiftir. 

Aslını sorarsanız... İşin benim açımdan önemi, heyecan vermişti. Böylece biraz daha sakinleşebilmek adına zaman kazanmış olacaktım.
Beyler oyunlarına, ben de onları izlemeye koyulmuştum. Bir süre sonra, ufak ufak atışmalar başlarken, oyun da sonuna yaklaşıyordu. 

_ Size şans getirdim galiba, baksanıza oyunu nereden aldınız.
_ Sanırım öyle oldu. İddialı oynadığımız için devam etmiştim. Halbuki şansım yok gibi görünüyordu. 

Haliyle bu durum, karşı tarafta oturan bey için şu şekilde ifade edilebilirdi;
_ Tam tersi de söylenebilir..! 

... 

Evet... Tam tersi de söylenebilir bir durumdu. O günden sonra, yeri geldikçe hatırlarım. Bazen empati gerektiren bir durum, bazen de empati sınırlarını sorguladığım bir an' a denk gelir. Şans faktörünü de ele aldığım zamanlar olmuştur. Tabloya bir bütün olarak baktığımda, sayısız ayrıntıya da takılmış olabilirim. 

Siz, değerli vaktini ayırıp okuma nezaketinde bulunan... Nasıl yorumlarsınız ( ? ) bilemiyorum. Ama ben sizlerle bir sonun başlangıcını paylaşmak isterim; oyun sonunda yaptığım yoruma benzer bir cümle kurmadan önce... Karşı tarafta oturan kişinin, iş ortağı olup olmadığından emin olun! ;) 

S& Sevgilerimle... 

 
Toplam blog
: 11
: 516
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

Uçurtma saldıysan gökyüzüne; ipin ucunu bırakmayacaksın! İktisat Fak. / Kamu Yönetimi mezunuy..