Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '11

 
Kategori
Anılar
 

Kemal Kurdaş

Biraz evvel Kemal Kurdaş’ın vefat haberini üzülerek öğrendim. Kendisini taaa 1964 yılından beri tanırdım. Ben ODTÜ deyken o rektördü. Daha sonra yollarımız AEH de karşılaştı. Son olarak dört beş sene evvel bir toplantıda tekrar karşılaştık, kısa bir görüşmemiz oldu ve onun verdiği bir konferansı zevkle dinlemek son defa nasip olmuştu. O toplantıdan sonra kendisiyle ilgili ve onunla ilgili hatıralarımdan bahseden kısa bir yazı yazmıştım. Şimdi o yazıyı onun hatırasına buraya koyuyorum. Allah gani gani rahmet eylesin, taksiratını affetsin, mekanı cennet olsun. Yakınlarına ve sevenlerine başsağlığı diliyorum.


Dün akşam Bebek Rotary kulübünün Pera Palas da tertip ettiği bir akşam yemeğine katıldım. Kendim Rotaryen olmamakla beraber bu toplantıya katılmak istememin sebebi çok sevdiğim ve özlediğim bir insanı görebilmek içindi. Kemal Kurdaş'ın bu toplantıda Türkiye'nin ekonomik durumuyla ilgili bir konuşma yapacağını ODTÜ mezunlar derneği aracılığıyla öğrenmiştim ve sırf onu görmek ve dinlemek için bu toplantıya katıldım. Onu görmekten, dinlemekten çok mutlu oldum, tabiki yaptığı konuşmadan ayrıca çok yararlandım.

Burada Kemal Bey'in dün akşam yaptığı konuşmadan bahsetmiyeceğim ama bu vesile ile onunla ilgili iki anımı sizlerle paylaşmak istedim. Bilmeyenler olabileceğini düşünerek yazıyorum; Kemal Kurdaş 27 Mayıs 1960 daki askeri darbeden sonra Maliye Bakanı olmuş ve daha sonra yedi yıl ODTÜ rektörlüğü yapmıştı; daha sonra da bir çok büyük holding ve şirketlerde yönetim kurulu üyeliği gibi üst düzey görevlerde bulunmuş değerli bir büyüğümüzdür.

1980 yılında Anadolu Endüstri Holdingde çalışmaya başladım. O yıllarda Kemal Bey de AEH de Yönetim Kurulu Üyesi idi. Bir gün ya odama geldi ya da koridorda veya bir odada karşılaştık. Beni görür görmez " ooo Adnan merhaba nasılsın vb sanki yıllardır aynı evde yaşamış bir yakını gibi, hem ilk anda ismimle hitap ederek hem de takip eden konuşmalarda sanki oğluyla konuşuyormuş gibi yakın ve sıcak ifadeler kullanması beni olumlu olarak çok şaşırttı ve hocam beni hatırladınız mı diye sordum.. Kendisi "sanki işte şimdi çok ayıbettin der gibisinden" hatırlamaz olurmuyum gayet tabi hatırlıyorum mealinde birşeyler söyledi.. Yıllar evvel üniversitesinde okuyan ve kendisinden ders almamış binlerce talebesinden birisini ilk anda ismiyle hitabederek ve sanki çok yakın bir akrabası imiş gibi karşılaması beni çok etkilemişti. Allah ona sağlık içinde daha çok uzun ömürler versin inşallah.

İkinci anım da şöyle.. Yine AEH de birgün sohbet ederken, konu döviz kurlarına geldi ve kendisi 1960 darbesinden sonra Maliye Bakanı olduğu zamanlar bir general ile olan bir konuşmasını nakletti. Kendisi generale, Türk Lirasının çok değerli olduğunu, ve mutlaka değerinin düşürülmesi gerektiğini söylemiş, general de kendisine "siz ne diyorsunuz Kemal Bey, biz Türk Lirasının değerini düşürtürmüyüz hiç gerekirse onu süngümüzün ucuyla koruruz" diye bir cevap vermiş.

İşte böyle, Allah bizlere de onun yaşına geldiğimizde onun gibi hala çok iyi çalışan pırıl pırıl bir beyin, onun ki kadar bilgi ve tecrübe birikimi, onunki kadar sıcak bir kalp sahibi ve sevilen bir insan olmak ve onun gibi sıkmadan tatlı tatlı ve sakin bir ses tonuyla konuşabilen sevimli ve saygın bir insan olabilmeyi nasip etsin.

Ali Adnan İnal, ODTÜ, İdari İlimler, 1968.


20 Nisan 2011









 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..