Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aile ve Çocuk Danışmanı Burcu Polatdemir

http://blog.milliyet.com.tr/yasamsenin

09 Temmuz '17

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Telefon bağımlılığımız nereye gidiyor

Telefon bağımlılığımız nereye gidiyor
 

Son zamanlarda bir yandan  bağımlılığından şikayet ederken bir yandan da onsuz olamadığımızı kanıtlar nitelikte telefonla olan bağımız..Evet onsuz yapamıyoruz.Size yapılan bir araştırmadan bahsetmek isterim  18-50 yaş arası 1000 kişinin yapıldığı ankette Türkiye açık ara birinci.Ve 30 ülke arasında yapılmış bu anket..Bizler günde ortalama  71 kez telefonumuzu kontrol ediyoruz..Sonuçlarda çıkan  ülkemizde her 5 kişiden  1 i telefon bağımlısı..Oranın yüksekliği şaşırtıcı elbetteki..

Bunu neden yapıyoruz ‘’merak’’ tan mı peki..Bunun tabiî ki birçok nedeni olabilir..hayat zaten sıkıcı biraz neler olduğuna bakmanın kime ne zararı var  diyenleriniz olabilir,okuyorum bilgileniyorum merak duygumu tatmin ediyorum diyenlerimiz de  olabilir , yok canım bu da bağımlılık mı hayatın bir keyfi diyenleriniz de..Burada elbette ki kim suçlu diye aramıyoruz fakat konumuz bunun ne kadar farkındayız yani telefonumuzu  günde 71 kez elimize sırf kontrol için aldığımızı hangimiz farkında?

Bir şeylerden mi kaçıyoruz o telefonu elimize alıp ne var ne yok diye baktığımızda..Düşünmekten mi,yapmamız gereken işi bi 10-15 dak sonra yapsak kime ne zararı olur diye baktığımızdan mı,arkadaşımız ,tanıdığımız resmini beğenmezsem kendini kötü hissetmesin aman paylaşımlarını kaçırmıyım mı diyoru yoksa ‘Yok canım ben sadece son dakika haberlerine bakıyorum’..

 Bir sürü bahanemiz vardır mutlaka..Ben bunu yapıyorum zamanımı alsın mühim değil bu bir eğlence aracı bana göre  diyorsak da bir fikirdir hepsi  mümkün benim nacizane söyleyeceklerim bu durumdan rahatsızım ve bu davranışımı nispeten azaltmak istiyorum diyenlere..

Öncelikle farkındalığımızı telefonunuz kolunuzun uzanacağı noktada iken hangi hisle ona uzanıyorsunuz buraya dikkat çekmek isterim..Dikkaat telefon çalmadı,mesaj uyaranı yok bu önemli..

Yapmak istiyorsunuz..’’ bir şeyler kaçırmak istemiyorum orada hareketli bir dünya var,arkadaşım tatildeydi bakıyım resim paylaşmış mı’’..Yapmak istemiyorsunuz ‘’şimdi şu ortamdayım herkes sürekli beni telefonla meşgulken görüyor neden anın tadını çıkarıp bulunduğum ortama ayak uydurmuyorumki’’ Bu ikilemi kimler yaşıyor mesela..Sorun yok en azından farkındayızJ

Peki neler yapabiliriz denemek isteyenler için?Eğer bu durumun sizi rahatsız ettiğini düşünüyorsanız kendinizle birkaç uygulama yapabilirsiniz.Diyelim ki;telefonunuzu kontrol edeceksiniz çağrı sesi,mesaj uyaranı olmadı bir süredir..O an ben bunu sonra yapabilirim diyebilirsiniz ‘’bugün telefonumdan herhangi bir uyarım gelmiyorken bile  sadece 7 kez kontrol edeceğim diye bir kıstas getirebilirsiniz ya da adetini siz belirleyin  her zamanki kontrol adetinizden az olsun ve günden güne azaltmayı deneyin bu süreyi..Bu süreçte bu aksiyonun yerine ne  koyduğumuz da önemli..Davranışlarımızın düzeni değiştiğinde bazı kararlar aldığımızda ve bunları yürürlüğe koyarken işimizi kolaylaştıran yegane şey bu davranışın başka bir aksiyonla yer değiştirmeleridir daha faydalı ya da daha çok yapmak istediğimiz bir şey olabilir bu..Ne zamandir bitiremediğiniz bir kitap,izlemediğiniz bir fim,biraz yürüyüş,tanıdıklarınızla yüzyüze sohbet,doğayla biraz zaman vs..Yaz ayındayız yapacak şeyler kış aylarına göre nispeten daha fazla..Hayatımız ilerliyor günbegün kendimizde ruhsal,duygusal değişimler oluyor bunların ne kadar farkındayız..Kendimizle ne zamandır başbaşa kalamadık..Hayatın güzellikleri  görüyor duyuyor olmak ,fark edebilmek hepsi oldukça ruhsal dünyamızı zenginleştirici aktiviteler..Yürüyüş sırasında fotoğraf çekebilirsiniz Jhemen sosyal medyada paylaşmak mı istediniz şu an belki anın tadını çıkarmak ve fotoğraf koymak eylemini sonra yapmak ister misiniz?Bu da bir seçenek..Kendimize sorular sorabiliriz..Bunu yapabilir misin..Ben bir karar aldım bu konuda başarılı olabilir miyim?Deneyebilirim.Bence deneyebiliriz..Hepimize hiçbir şeye bağımlılık göstermediğimiz günler dilerim.Sevgiyle,..

 
Toplam blog
: 82
: 140
Kayıt tarihi
: 12.04.15
 
 

Çocukların duygu ve davranışlarının sonuçlarından yola çıkarak ,çocuğun ruh dünyasında oluşan değ..