Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Televizyon aşçıları

Televizyon aşçıları
 

Bugün de güzel bir yemek yaptık!


Şu televizyonlardaki yemek programlarına bir sinir oluyorum ki sormayın gitsin.

Neden diye soracak olursanız şöyle izah edebilirim. Bunların en büyük iddiaları şudur; malzemeler çok ucuz, evdeki malzeme ile yapıyoruz. Ekstra bi şey yok, efenim.

İyi de efenim, evdeki malzemeyi bir kere alıyoruz da sonrasında onlar mitos bölünme ile çoğalıyor mu? Hııı belki de yeni teknoloji böyle bir buzdolabı icat edildi de, henüz benim haberim yok. Buzdolabına aldıklarını yerleştiriyorsun ve onlar, pıt pıt pıt çoğalmaya başlıyor.

Aaaa durmadan markete gidip, kuyu gibi market arabalarını dolduruyoruz da, bir hafta sonra yine eksik gedik bir şeyler azalıyor. Boşuna dememişler, kör gırtlak diye. Doyur doyur bitmiyor. Aman allahım da bitirmesin.

Ama bu hanım veya erkek aşçılar "evdeki malzeme" diyor ya, ifrit oluyorum.

Bir de bunlar ellerine eldiven giyip yemek yapmazlar mı? Sanki yemek piştikten sonra televizyon stüdyosuna bizi yemeğe davet edecekler. Hem hangi evsahibi eldivenle yemek yapar? Herkes de bilir ki, yemek çıplak elle yapılır. Tabii temiz olmak kaydıyla. Niye doğal olmuyor bu televizyon aşçıları. Sahtekâr olmayın kardeşim, doğal olun diyorum. Doğal olun derken; sokaklarda dolaşın dolaşın da, elinizi yıkamadan gelin yemek yapın demiyorum. Televizyon aşçılarından iki ricam var;

1- Evdeki malzeme geyiğini yapmayın.
2- Şeffaf eldiven takmayın.

Ayrıca hergün değişik yemek pişireceğiz diye, kendiliklerinden abuk tarifler uyduruyorlar ki, berbat bi şey oluyor. Aman belki güzel olur, yapayım derseniz; evdeki malzeme ziyan oluyor:)) Oysa ki benim onlara tavsiyem Osmanlı mutfağını araştırmaları. Osmanlı mutfağında yemeklerin içine meyve atarlarmış. Mesela yaprak sarmanın içine yeşil erik atarak, onun ekşi olmasını sağlarlarmış. Daha ne kadar değişik yemekler var. Osmanlı mutfağında yanlış bilmiyorsam genelde hayvansal yağ kullanılırmış. Şimdi onları zeytinyağ veya ayçiçek yağ ile yaparak hafifletebilirsiniz de. Kültürümüz de yaşamış olmaz mı?

Bunlar öyle sanıyorum ki; akşam başını yastığına koyduğunda, "yarın ne pişirsem acaba?" diye düşünüp "hah buldum, tavuk göğsünün içine kaşar koyup sararım, bi de kürdan batırıp, üstüne de biraz susam ekip, fırına verdim mi şahane olur. Yanına bi de brokoli haşlar, tabağa öyle sunarım ki, manzara güzel olsun, ohhh be gene yarını kurtardım" diye düşünüyorlar gibime geliyor.

Biraz gayret, biraz araştırma, haydiii sıkın dişinizi biraz. Mesleğe saygı.
 
Toplam blog
: 246
: 1012
Kayıt tarihi
: 15.02.08
 
 

..