Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '12

 
Kategori
Komşuluk
 

Temizlik (hijyen) öğretilebilir

Temizlik (hijyen) öğretilebilir
 

EĞİTİM - KÜLTÜR

Okullarımızın öğretim süresi ne olursa olsun yeter ki içinde sadece öğretim değil eğitim de olsun.

Çünkü memleketimizde o kadar çok çeşitli kültürler var ki. Bir garda, hertaraf tertemizken Yüksek tahsilli bir kişi sigarasının izmaritini ayağının dibine atıyor ve sigara izmariti orada tüterken kendiside gülerek onu seyrediyor.

Misafirimdir bilemedi, heyecanlıdır, yola gidecek, araba kalkmak üzeredir, acelesi var da ondan böyle yaptı izmariti yere attı düşüncesi ve de tamamen iyi niyetli olarak yerden elinle o izmariti alıyor ve çöpe atıyorum. Misafirim bu davranışımı hakaret kabul ediyor ve araba kalkarken bana, geldiği zaman sarıldığı gibi sarılmıyor. Aslında yüzü düşmüş ama araba kalkana kadar gülmeye, belli etmemeye çalışıyor. Ve memleketine gidiyor . Gidiş O gidiş geriye bir selam bile yok.

Ben kendime göre; en sıkışık zamanımda gelmiş olmasına ramen, elimden geldiği kadar onun isteklerini yerine getirdim. Misafir perverliğimi gösterdim. Çok sevdiğim ve öğrencilik yıllarından geçmişimiz olan bir bayan arkadaş. Borç alarak onu ağırlamaya çalıştım. Ama şimdi Allah var o da bana yemek ismarladı. Asla cimri bir insan değildir. İkimizde birbirimize harcama yaptırtmamak için uğraş verdik. Sonunda o sanki sadece alışverişe gelmiş, beni görmek için gelmemiş diye bir davranış içinde olduğunu sezdim. Bende bir sabah muhabbet edelim diye onu gereğinden erken uyandırdım.

Yanılıyorsam sesini çıkarmaması gerektiğini düşündüm. Geleli iki gün olmasına ramen alışverişden zaman bulup sohbet şöyle dursun, hal hatır soramamıştım bile.

Olan oldu işte; Beni neden erken kaldırdın diye hem söylendi hemde yüzü düştü. Zaten gidecek başka alışveriş merkezide kalmamıştı zaten. O gün biletini aldı ve ertesi gün de gitti.

VE GİDİŞ O GİDİŞ......

Halbuki bilinçli insanlar olarak bunu karşılıklı konuşabilirdik. Ama iinsanlar bazen kendi eksiklikleri ile yüzleşmeye asla hazır olamazlar.

20-25 Sene birbirlerini görmeyen arkadaşlar , bunca zamandan sonra bir araya gelirlerse en dikkat etmeleri gereken şey, o arkadaşlarının 25 sene önceki gibi olmayacağı ve ilk tanıştığı biri gibi davranması gerektiğini asla unutmamak lazım. Yoksa benim gibi kendisini de kullanmaya teşebbüs ederler. Bazen bir insanın HİJYEN OLUP OLMADIĞI bir İZMARİTE bağlı olur .Evet bazen bir izmarit insanın karizmasını yerle bir edebilir. Dikkatsizlik bir an meselesi olduğundan

asla affetmez. Bir anlık dikkatsizlik insanı elevermeye yeter de artar bile. TRAFİK KAZALARI GİBİDİR.

 

 
Toplam blog
: 56
: 661
Kayıt tarihi
: 24.02.08
 
 

Emekli, 19 mayıs ..