Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Terslikler

Terslikler
 

İnsanın işi ters gitmeye görsün, kolay kolay düzelmez. Hastalıklar, kazalar, belalar birbirini izler. Ticaretle uğraşıyorsa zarar eder, batar. Evli ise, evde tatsızlık başlar. Çoluk çocuk varsa onlarda huzursuzluk. Her şey zincirleme birbiri arkasından gelir .Tüm bunlarla beraber, bir bakıma, insan tek başına bir şey değildir. Hani derler ya, “Komşu komşunun külüne muhtaçtır.” diye. İnsan insana muhtaçtır. “Ee kardeşim, insan da insan gibi kalmamış ki, herkes birbirine kazık atmaya çalışıyor, birbirine zarar veriyor. Toplum çıkarını düşünen kalmamış, varsa yoksa kendisi.

Yahu şu insanlar birbirlerine ne kadar kibar ve nazik görünüyor. Bu konuda kimse mangalda kül bırakmıyor Politikacı, toplumcu, milliyetçi, yazar çizer öyle, vatandaş oldukça temiz ve saf, öğretmeni, memuru, askeri, polisi dürüst, görevinin başında. Esnaf dersen, harıl harıl işinde gücünde. Köylüsü, şehirlisi kimse üstüne toz kondurmuyor.

Perdenin öteki yüzüne baktığımızda, problemler, problemler. Peki her şey yolunda da bu problemler ne? Problemler bitmez kardeşim. Problemsiz aile, problemsiz köy kasaba olur mu? Peki ya şehirler? Ha, onların problemi hiç bitmez.Hiç problem olmadığı zaman, gürültü, hava kirliliği, açlık, yoksulluk, susuzluk. Bu son iki sözcük, iktidar sahiplerinin hiç hoşuna gitmez. Onlar isterler ki, her şey güllük gülüstanlık gösterilsin. Sanki kötü durumlara üç beş senede gelinmiş veya düzeltilmesi üç beş sene alacakmış gibi düşünürler. Çoğu da aldırmaz tabi, uydurma der, iftira der.

“Bir yanım Yeni Delhi, öbür yanım Eski Delhi. Yürüyorum orta yerde. Bir bakıyorum acından ölen bir insan, yardım için elimi cebime atıyorum, tam o sırada bir aç daha görüyorum, sonra bir daha, bir daha, derken yardımdan vazgeçiyorum. Hangi birine yardım edeyim? “

Yazmakla biter mi? Sonra yazsan da ne olacak? Hem bu kadar mı? Ne ki bunlar, denizde bir damla.

Mutluluk yok mu , sanki yeryüzünde. Ondan da var. Hem de boy boy. Dumanı, alkolü tütünü, seksi, tatili, manzarası, sanatı, parası pulu, evi barkı, kadını, erkeği, okuması yazması, yemesi içmesi; kilo kilo, gram gram, ölçü ölçü. Onları da anlat, ne gereği var? Mutluluk kendini anlatıyor zaten her yerde.

Geç, geç hele o ağızlar biteli çok oldu. Kim kime, dum duma

Kim düzeltir, nasıl düzelir terslikler. İyi kardeşim böyle gelmiş böyle gidiyor. Ama terslikler üstüne terslik yaratanlar bari olmasa.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..