Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Teşekkürler Can Dündar !

Teşekkürler Can Dündar !
 

Can Dündar'a kendi adıma teşekkür ederim. Mustafa filmi ile o ve onun gibi düşünenlere rağmen, bir kez daha büyük Önderimizin gösterdiği hedef etrafında etten duvar ördük. Delip geçemeyecekleri, sevgiden, vefa'dan bir duvar..

Ata'nın 1937 mesajını hatırlatmayacağım burada. Gazeteler sürmanşetten vermiş bu gün. O'nun dehâsını biliyoruz ve şaşırmadık. "Yüzyıl'da bir çıkan" bu büyük Kahraman, Türkiye'nin büyük şansı ve haklı gururu olmuştur. Dünya'nın örnek aldığı, "Yüzyılın Devlet Adamı" seçilen bu müstesna şahsiyetin taa o günlerden bu günlere atfen söylediği sözler, O'nun zekâsının sonucudur. Sadece bu konuda mı? Hayır...

Aramızdan ayrılışının 70.yılında halâ özlemle, minnetle anıyoruz. "Emrediyorum sevin !" demedi, "Ya sev ya terk et" denmeden... Bıraktığı eserlerlerle O'nu anmamak, aydınlığa açılan yolda yürümemek ne mümkün !

O'na hiç Sayın Mustafa Kemal Atatürk demedik ki "Mustafa" demeye özlem duyalım...

O öylesine bizden biriydi ki analar "oğul" dedi, Meclis "Gazi", bizler "ATA'M"...

Her yıl 10 Kasım'da içim acır. Siren sesleri'nin güçsüz sesinden, insanların saygısızlığından. Fakat bu gün gurur duydum. Geçen yıl arabama binmek üzereyken siren sesini duydum ve saygı duruşuna geçtim. Tam o esnada bir servis münübüsü müziği sonuna kadar açmış manevra yapmaya çalışıyordu. Arabam önünde durduğu için kornaya bastı. Sakin bir şekilde yanına gidip oturduğu yerden aşağıya indirdim. Elimle sus işareti yaptım. Sevmesi yada zorla saygı duruşunda bulunması için değildi tepkim. Çevrede dimdik, gözlerinden yaş gelerek O'na vefa duygusunun küçücük bir tezahüründe bulunan bizlere saygısızlıktı. Daha doğrusu farklı olduğunu ispat çabasıydı..

Bu yıl trafik durdu, akmadı ! Halk otobüsleri yolları kapadı ! Sürücüleri aşağıya indi ! Siren sesleri herkesin duyacağı şekildeydi ! Belli bir kesim yolda yakalandıkları için dükkânlara kaçmaya çalıştı ama güvenlik görevlileri içeriye almadı ! Başları önlerinde, utanarak katlandılar.. Evet utandılar ! Ezici çoğunluğun arasında kalmak, nankör gözüyle bakılmak, "defol" dercesine içeriye alınmamak utandırır..

Tüm bu tepkilerde son dönemlerde yer alan tartışmaların etkili olduğunu düşünüyor ve can dündar'a teşekkür ediyorum. Filmde ki "Karanlıktan korkardı" yorumu için güzel bir yanıt var bu gün gazetede. "Evet korkardı. Bu gün içine sürüklenmeye çalışıldığımız karanlıktan çok korkardı."

Özgür düşünce demek vefasızlık demek değildir. Vefa sevginin sürekliliğidir. Can Dündar farkında olmadan bilinen bir gerçeği, bir kez daha gözler önüne sermiştir. Ben inanıyorum ki böyle olacağını bilseydi bu filmi çekmezdi.
Her kesimden , herkes çırılçıplak kaldı. Ata'ya sahip çıkanlar, karşı olanlar..Utanmasalar okullarda barkovizyon gösterisi yaptıracaklarla, vizyondan kalksın diyenler, "Ne Mutlu Türküm Diyen" lerle, demeyenler serilmiştir ortalığa.

Tanrı hepimizi , aydınlık gözüken beyinlerin, karanlık emellerinden sakınsın ..

Saygılarımla.
10.Kasım.2008
 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..