Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '20

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
32
 

Teşekkürler KORONA

 

*“Senin çelme taktığın yerden başlıyorum hayata”.

Korona, biz eğitimcilere, velilere ve öğrencilere bir çelme taktı ve aslında yeniden başlama şansı verdi. Artık, yeni yaklaşımlar ve hayatımıza giren yeni normlar ile yolumuza devam edeceğiz. Korona’dan değil ama bize takılan çelmeden menün olmalıyız.

Tutumlarımızı, seçimlerimizi, rutinlerle etkisini kaybetmiş, sıradanlaşmış verimsizleşmiş yol, yöntem ve yaklaşımlarımızı gözden geçirip, sanki derin bir uykudan uyanmış gibi “kendimize geldik” sayende.

Başımıza gelenler öğrenmek ve gelişmek konusunda daha da istekli olmamızı sağladı. Eğitim kurumunun, öğretmenin bir ailenin dengelerindeki yerini daha da belirginleştirdi. Aile içinde de tutumların gözlemlenmesi ve daha objektif değerlendirmelere varmamıza hizmet etti.

Nasıl ki Korona virüs riskine karşı 14 kural var. Eğitim öğretimde de taraflar bazı yeni kurallar geliştirerek bu süreci daha verimli geçirebilir. Artık enerjimizi değiştiremeyeceklerimize değil değiştirebileceklerimize vermenin zamanı. İşte eğitimin aktörlerine Korona sonrası 14 tavsiyesi

Eğitim kurumları

  1. Yapay zeka destekli ve adaptif özğrenme özelliklerine sahip ders platformları geliştirmeli
  2. Canlı online derslerde neleri yapmanın mümkün olduğuna kafa yorularak, mümkün olmayan kısımların nasıl dönüşütürülebileceği düşünülmeli
  3. Ders meteryallerini, yayınlarını ve sınavlarını gözden geçirmeli ve uyumlandırmalı
  4. Performansa değil öğrencinin verimine odaklanmalı
  5. İletişim yeteneği güçlü, kuruma bağlı ve dijital dönüşüme uyumlu öğretmenler seçmeli
  6. Rehber öğretmenlerini koçluk ve mentorluk eğitimleri ile geliştirmeli ve öğrencilerin bireysel takibi için personel sayısını artırmalılar

Kısacası öğrencinin öğrenme sürecinin desteklenmesi kurumun kar ve çıkarlarının önüne alınmalı

Veliler

  1. Ev içi yaşamda yatış, kalkış saatleri ve sorumluluklar anlamında yeni düzenlemeler yapmalı
  2. Bugüne kadar eğitim kurumlarına ve öğretmenlere ait olduğunu düşündükleri bazı sorumlulukları devralmalı
  3. Teknolojik cihaz kullanım kuralları konusunda sınırlar ve kullanım şekillerine dair ortak kararlar alınmalı

Yani eskisinden daha fazla birlikte olunan aile meclislerinde etkin iletişim ile sorunlar çözülmeye çalışılmalı

Öğrenciler

  1. Öğrenme sürecinde baş rolün kendisinde olduğunu fark etmeli
  2.  Eksikleri ve ihtiyaçları konusunda içe dönük konuşma geliştirmeli kendine ve destek aldığı kimselere soru sormaya başlamalı ve mutlaka bir ajanda tutmalı
  3. Sorumluluk almalı ve gününü planlama konusunda mutlaka öz disiplin geliştirmeli
  4. Şikayet etmek yerine bilgi edinmek için harekete geçmenin çalışmanın önemini kavramalı
  5. Bahanelere sığınmak yerine fırsatlara odaklanıp programlı çalışmayı seçmeli

Demek ki zor oyunu bozdu öğreciler oyuna girmeli

 

Problem çoğu zaman olduğu gibi göründüğü yerde değil. İster yüz yüze ister online olsun öğretmek isteyen ve öğrenmek isteyen için de günümüz koşullarında imkanlar var.

**“ilerleme fikri bir şeyleri geride bırakmakla ilgilidir” geçmişten dersler alarak birikimlerimizi yeni normlarla uyumlandırarak ilerlemek zorundayız. Bu da hiç fena bir şey değil.

* Cemal Süreyya

** Walter Benjamin

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 402
Kayıt tarihi
: 04.07.12
 
 

İstanbul Kız Lisesi - İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi - Edim Dershanesi Kurucu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster