Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '20

 
Kategori
Şiir
 

Tokat Manileri 12

TOKAT MANİLERİ 12

       Bu bölümdeki maniler  “ Cumhuriyetin 75. Yılında Tokat” (1998 İl Yıllığı)  kitabından alınmıştır.

    111. Allaha ısmarladık sizi

            Duadan unutmayın bizi

            İnşallah gelürek

           Görürük birbirimizi

112. Hoş geldin hoş oturdum

        Hoş badeler getürdüm

        Bura meclüs yerüdür

        Ne dedünde oturdum.

 113. Deveyi tuz öldürür

          Oğlanı gız öldürür

          Yiğidi gılıç kesmez

          Bir acı söz öldürür

114. Oğul oğul ahde dur.

         Yük dibünde tah de dur.

         Bi dilim ekmeğ içün

         Gelin beni oynadur.

115. Bahçelerde kimiyon

          Diksiniyom yemiyom.

         Daha sözüm çoğ emme

         Utanıyom demiyom.

116. Sev eni seveni

          Yerlere yesen olsun

         Sevmezse seni

         İsterse Mısıra Sultan olsun.

 

117. Şu geminin dümeni

         Ne hale göydün beni

        Ağız tüfek, dil gurşun

        Yürekten vurdun beni,

118. Erkilet var Pazar  var

       Yarim sende nazar var

       Erkiletin içinde

        El değmedik güzel var.

119. Bağlarbaşı  kar mıdır?

       Geçitleri dar mıdır

        Tokat’ın güzelleri

       Geçilecek yar mıdır?

120. Yeşil ipek uç ördüm

         Gökten şahin uçurdum

        Eller Tokat dedikçe

         Ben aklımı kaçırdım.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..