Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '20

 
Kategori
Şiir
 

Tokat Manileri 14

TOKAT MANİLERİ 14

  Aşağıdaki 7 mani “ Cumhuriyetin 75. Yılında Tokat” (1998 İl Yıllığı)  kitabından son 3 mani benim arşivimden

    131. Kapılar dayanıyor

             Karyolam boyanıyor

             Çok söyleme  kaynana

             Efendim uyanıyor

132. Tereye petek koydum

         İçine ipek koydum

        Gelinimin adını

         Zincirli köpek koydum

133. Bulgur verdim serçeye

        Pisler bürük peçeye

        Bizim gelin benziyor

        Dağda uyuz keçiye

134. Gözleri partlak gelin

        Çenesi hırtlak gelin

        Seni mezar kaçkını

        Suratsız hortlak gelin

135. Çürük gelin ne dedin

        Gelin değil hederdin

        Yoğurda zehir koydum

        Yesin gelin gebersin.

136. Bahçe çapa istiyor.

         İşçi para istiyor

         Düşük çeneli gelin

         Çamdan sopa istiyor

 

137.  Eli elcekli gelin

          Kolu kolçaklı gelin

          Oğlumu ben doğurdum

          Şişe bacaklı gelin

138.Açıldı  mor çiçekler

       Uçuşur kelebekler

        Ne çiçek ne kelebek

        Gönlüm onu hep bekler.

139.Duman bastı dağlara

        Yayıldı ovalara

       Ela gözlü Eminem

      Geldi mi buralara

140.Şu  dağlar maviş durur

      Geleni savuşturur.

       Elem çekme nazlı yar

       Hak bizi kavuşturur.

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..