Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '20

 
Kategori
Çocuk Kitapları
 

Adam Olmuş Çocuklar

ADAM OLMUŞ ÇOCUKLAR

     “Tokat’ta  iz Bırakan Kahramanlar” kitap setini kütüphanemde gören yeğenim Burak Kasar bana:   “ Dayı, biz  geçmişte hep yabancı kahramanları ,  Ninja Kaplumbağaları falan okuyarak büyüdük. Kendi kahramanlarımızı  okuyacak kitap bulamazdık, bu seti bana ver de  ben yeni doğan oğlum Yusuf’a bunu  hediye edeyim. Okumayı  öğrenince okusun ” deyince,   seti O’na hediye etmiştim.

     “Tokat’ta İz Bırakan kahramanlar”  gerçekten ilgimi çeken ve çok yerinde olan bir kitap setiydi ki,  o kitapları okuyan çocuklar  gerçekten Tokat’ta  iz Bırakan Kahramanların da yaşamış olduğunu anladılar, sevdiler ve onlara gurur duydular, O’nlar gibi  çalışarak  örnek olmaya karar verdiler.

      Meğer  “Tokat Kitap”  projesinde  ülkemiz genelinde  iz bırakan  kahramanlardan 48 tanesi de  set olarak  veya tek tek  öğrencilere hediye ediliyormuş.   Bunu da Fatih Kılıç’ın bu kitap setini bana hediyesi ile fark ettim. Gerçekten de  güzel bir çalışma .Bu çalışma için çok emek veren Valimiz Dr. Ozan Balcı  takdiri hak ediyor.

        Her biri 24 sayfalık renkli resimlerle süslenmiş  kitaplar çocuklara o kahramanları gerçekten  güzel anlatıyor.  Suat Turgut’un yazmış kitapları.  

       Çocuklara aynı zamanda hikayelerin ne anlatmak istediği ve hangi değerleri verdiği  kitabın kapağında anlatılıyor. Mesela  oğuz Kağan’ın bize  hayatı ile verdiği değerler ve mesajlar  Liderlik, Öz güven, Özgürlük, Kahramanlık ve  Cesaret. Her Türk Çocuğunda bulunması gereken değerler. Gençler  okur ,azmederse , bu değerleri  anlarsa  Oğuz Kağan gibi olmasa da   iz bırakan insanlar olurlar büyüyünce.

       “Kitap Tokat”  projesine büyük önem veren  vali  Dr. Ozan Balcı’nın bu kitapları  köylerde  çocuklara hediye ettiğini basından  öğrenmek de gerçekten bizi sevindirdi. Köy çocuklarına en güzel hediye kitap.

      Kitapların arkasında  “Geleceğe Mektup”  kampanyası anlatılmış. Bu kitapları okuyan  çocukların  20 yıl sonra kendilerinin nerede olacağını hayal etmesi  ve bunu mektup haline getirmesi isteniyor. Bu mektuplar Milli Eğitim Müdürlüğü internet sitesinde  ve  okulun  internet  sitesinde yayınlanacak  ve 500  mektupta  kitap haline getirilerek geleceğe bırakılacak.  E- kitap olarak da yayınlanacak . 20 yıl sonra bu mektupları okuyan çocuklar çok şaşıracaklar  şüphesiz. Ve Vali DR. Ozan Balcı’yı   “kitap hediye eden vali” olarak  sevgi ve saygı ile anacaklar. Çocuklarına ve torunlarına da anlatacaklar. Çünkü gençler ve  çocuklar kahramanlık hikayelerini çok seviyorlar. Bunu  yazarların  çocukluk anılarında  da  okuyoruz.

     Her zaman  yazıyorum, söylüyorum, gelecekte gençler  tarafından hatırlanmanın en güzel yolu,  gençlere  çocuklara kitaplar  bırakmaktır. Biz Recep Yazıcıoğlu’nu   33. Yıl sonra bile bize  imzalayarak armağan ettiği kitaplardan  da hatırlıyor  verdiği kitapları saklayarak  çevremize okutuyoruz. O’nun zamanında hazırlanan kitaplar halen kütüphanelerde   okunan, aranan ve faydalanılan  kitaplar. Bu  geleceğe  kalmanın en ucuz, en etkili ve   en güzel yolu  “kitap hediye ederek   gelecekte hatırlanmak”  Burada bir daha   hatırlatmak istedim. İmkanı olan güzel kitapları , güzel örnek olan insanları hatırlatan hitapları  çocuklara armağan etsinler.   

       Çevremde küçük bir anket yaptım . Sordum  “ Bundan 30 yıl önce bir belediye başkanı, bir vali, kaymakam size güzel bir kitap hediye  etseydi unutur muydunuz ?” Hiç kimse “unuturdum” demedi.  Bunu  bilen ben de   kitap hediye etmeyi bu yüzden  çok seviyorum.

      Okuyana da  okutana da   kitap hediye edene  de  selamlar olsun.  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..