Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Tolga Karel'in yeni işi: Sakamed

Tolga Karel'in yeni işi: Sakamed
 

Geçenlerde televizyonda neler var deyip saat farkını da umursamayıp internetten kanallara bakıyorum. Son dakika! Tolga Karel kaçtı! Evini satıp Abd'ye yerleşti! Eski eşi nafaka davası açtı! emlakçısı: Paramı ödemedi! Evine tedbir konuldu!diye koca koca tickerlar falan. Tolga Karel'e bak, neler yapmış yahu bu adam? dedim. Evlenip Abd'ye yerleşmiş. Sen onca şöhreti bırak -ki çok nadirdir görülmesi- Abd'ye yerleş. Hem de Chicago'ya.  Muhit Chicago olunca şöyle bir iki ufak araştırma hoop Saka'ya denk geldim. Bir ara magazin haberlerinin olmazsa olmaz simasıydı Tolga Karel. Habire Tolga Karel şunu yaptı Tolga Karel bunu yaptı haberleri. Ha bir de Yaprak Dökümü'nün kötü adamı...  Tolga karel sağlık turizmi yapıyormuş burda.

 

 

 

Türkiye'de tv ekranlarından evlenip Abd'de sağlık turizmine geçiş keskin olmuş. Nedir ne değildir, o Abd’deyken, hakkında söylenenlerin  ne kadarı doğrudur, hazır ben de Chicago'dayım kendi ağzından dinlemek en doğrusu olur dedim, yaklaşık bir haftalık görüşmeler sonucunda fırsat bulup röportajı gerçekleştirdik Tolga karel ile.  Söylemeden geçemeyeceğim Tolga Karel göründüğünden daha yakışıklı! Ve güzel eşi Sarah 5 aylık hamile imiş! Ve başarılı firması sağlık turizimin parlayan yıldızı firması SAKAMED’di konuştuk. Önce O’na soruyorum;

 

 

 

 

Sahi nasıl tanıştınız?

 

SARAH: Şans eseri tanıştık. Miami’de öğrenciyken dışarı gezmeye çıkmıştık. Ve karşılıklı oturuyorduk. O gün çok konuşmadık ertesi gün havuz partisinde sohbet ettik. Sonra mesajlaşmaya başladık. Çok ünlü olduğunu bilmiyordum. Bir günü beni aradı ve Türkiye’ye davet etti. Annemi aradım arkdaşım beni Türkiye’ye davet etti ne yapmalıyım dedim. Annem gitmem için teşvik etti. Uzun süredir konuştuğumuzu biliyordu. İstanbul çok güzel bir şehir. Ve rehberim Tolga çok güzel gezdirdi. 

 

 


Evlenmeye nasıl karar verdiniz peki?

 

SARAH: Şans eseri tanıştık arkadaş olduk ve sonra gelişmeler devam etti. Pazarlama ve İşletme okudum. Medikal hakkında daha fazla bilgi öğreniyorum. Türkiye’ye gidince ne kadar ünlü olduğunu gördüm. Sonra bir resim çekilebilir miyiz dedim herkes gibi Tolga’ya (gülüyor)

 

Tolga: Kader böyleymiş demek. 3 kere Miami’ye gittim yılda 8 kez ABD’ye geliyordum... Ama orada onunla görüşmek kısmetmiş demek. Çok farklı bir hikaye. Bütüm tüm türk aktörler buraya aktör olmak için geliyor benim yolum ise çok farklı oldu. Tek örnek olabilirim.

 

 

 

 

Neden Türkiye’ye tanışmadınız?

 

Türkiye’de rahat olamayacaktık. Çok fazla dedikodu var. Dışarıda gerçekten rahat olamıyorsunuz. Burada sıradan insanlarız, kılık kıyafete önem vermek zorunda değiliz, doğalız. Türkiye’de zorlanacak ve yıpranacaktık. Birlikte karar verdik. ABD’de yaşayacağımız belliydi aslında; Sarah’ın ailesi burada olduğu için ve şehrin de atmosferini bildiği için burası mantıklı oldu. Türkiye’de o popülaritede biz nefes alamayacaktık. Bugünlerde çok heyecanlıyız çünkü değerli eşim Sarah hamile. 7 ay önce evlendik. Yeni evliliğimizi bir bebek ile süslüyoruz. Şu an bebek 4 aylık. Kızımız olacak. Allah izin verirse ismi Mia olacak. Miami’de tanıştık adı neden Mia olmasın dedik 

 

 

 

Türkiye’deki programları takip ediyor musunuz? Hayır, ben şöyle bir bakayım dediğimde en son sizinle ilgili epey şey gördüm. Eski eşiniz mesela....

 

Nafakamı ödüyorum. Çok spekülasyon oldu, çok yazıldı çizildi. Boşanma protokolü yapmıştık ve neyse onun gereği, ödedim. Türkiye’de olmayınca çok fazla hakkımda söyleniyor. 4.5 yaşında oğlum var. Kızım olacak. Oğlum küçük olduğu için mahkeme onu annesine verdi. Sorumluklarımı sonuna kadar yerine getiriyorum. Bir evladımız var ve onun iyiliği, geleceği için susuyorum. Babasını yanlış tanımasını istemiyorum. 

 

 

 

Peki şu yalı meselesi? 

 

Emlakçı meselesi diyelim. Bizim yalı satışı ile anlaşmamız bitmişti. Bittikten sonra da ben kendi bulduğum müşteriye benim evimi sattım. Sözleşmesi olmamasına rağmen karşı taraftan para talebi geldi. Bu kadar vermezsen ekranlara çıkarım şöyle yaparım dedi. Ben kendisine kontratımızın bittiğini ve hiç bir şey talep edemeyeceğini söyledim. Emkalçı da benim Türkiye’de olmamamı fırsat bilerek şovunu yaptı. Meselesi olan haklıysa mahkemede işini arar. Bazı medya programlarını kınıyorum. Mesela STAR TV’yi bu insana prim verdikleri için... Bu kadar mı ucuzladı Türk magazini? Bu kadar mı diplerdeler? Arkamdan çok atıp tutan var fakat aslanlar gibi ayaktayım. Ülkem adına burada hizmet veriyorum. Yabancı sermayeyi Türkiye’ye kazandırıyorum. Klavye delikanlılığı yapmıyorum. Ben konuşmuyorum çünkü sorunu olan mahkemeye gider.  Hırsızdı kaçtı malı aldı dolandırıcı dedilker. Arkadaş ben kimin malını kimden dolandırdım? Bu kadar mı birbirimize kötü bakıyoruz. Birisi o arkadaşa sen ne amaçla çıkıyorsun diye sormadı. Benden para koparsaydı televizyonlara çıkmazdı Bazı şeylerin içi o kadar boş ki Türkiye’de... Altı dolu değil tüm iddiaların ondan dolayı susuyorum. Burada Türk magazini yok sadece sen buldun ondan cevaplıyorum soruları.

 

 

 

Peki gelelim iş mevzularına... siz onca şöhreti bırakıp sağlık turizmi yapan bir şirket kurdunuz.  Nedir bu Sakamed?

 

Sakamed - Saka Medical, bildiğiniz saka kuşundan geliyor. Sağlık hizmeti almak isteyen herhangi bir ülke vatandaşını, Türkiye’ye getirip Türkiye’deki hastanelerde tedavi olmalarına aracılık ediyoruz. Türk sağlık endüstrisinin ne kadar kaliteli olduğunu dünyaya anlatmak istiyoruz. Amerika dahil diğer ülkelere,  Türkiye’ye gelip kaliteli bir hizmet alın diyoruz. Hem tedavi olun hem de Türkiye’de turizm yapma imkanı sunuyoruz. Sakamed hem ajansınız hem rehberiniz oluyor. 

 

 

 

Tolga Karel neden radikal bir karar verdi?

 

Ben ülkesini, devletini seven birisiyim. Klavye delikanlılığı yapmayıp bir yerde ülkeme hizmet etmek istiyorum. Ülkemizi belirli alanlarda tanıtmalıyız ki bunların başında da sağlık geliyor. Hizmet olarak hem kaliteli hem ucuzuz. Ama malesef ülke tanıtımlarında hep göstermelik kalmışız. 30 saniyelik bir video ile olacak kadar basit bir iş değil ülke tanıtımı... Sakamed olarak Amerika hedefini bu sene 100 hasta olarak belirledik. Gelecek yıl sayı 500 olabilir; çünkü tavsiyeler büyümüyi etkileyen en önemli faktör. Örneğin Amerika’da bir saç ekimi 20 bin dolardan başlıyor. Biz uçak bileti, 5 yıldızlı otelde konaklaması ve hatta havaalanı transferi dahil 5 bin dolara bu hizmeti verebiliyoruz.  Dediğim gibi Türkiye’de sağlık hizmeti, kıyas yapıldığında çok ucuz. Yine örneğin bir implant ABD’de 10 bin dolara mal oluyorken Türkiye’de aynı ücretle tüm dişleri yaptırmak mümkün.

 

Sakamed’in alt yapısını ve bağlantılarını yapmak bir buçuk sene sürdü. 2. aşama sosyal medya üzerinden reklamlara başlamak. Senede 400 – 500 bin dolarlık reklam yatırımı yapacağız. Ocak 2017’de Chicago International Medical Fuarını yapacağız.  Türkiye’nin en büyük 50 hastanesini fuara getireceğiz. Sheraton’da Türk hastaneleri buraya getirip Amerikalı doktor ve hastalarla Türk doktor ve hastaneleri buluşturacağız. Dr. Mehmet Öz gelecek ve onun önderliğinde inovasyon konferansı olacak. Sağlık Bakanımız Recep Akdağ’da burada olacak. 160 Profesör, doktor ve hastane yöneticileri gelecek.En iyi 20 Türk doktora ödül vereceğiz.

 

 

 

Şimdi siz hem sağlık hizmeti alın hem de turizm yapın diyorsunuz hastalara. Türkiye buradan nasıl görünüyor?

 

Türkiye’yi güzel görüyorum. Dünya Türkiye’den vazgeçemez. Devlet güzel işlere imza atıyor. Yenilenenn bir Türkiye. Her anlamda inşaat yeni binalar. Geçenlerde röntgen çektirmeye gittim en son çocukluğumda gördüm o röntgen makinasını. Ama Türkiye’de hastaneler yenilendi. Rontegen cihazı 30 yıl önce vardı ve o hastane benden 540 dollar aldı. Bizim hastanelerimiz modern. Türkiye’ye kötü bakarsan kötü görürsün. ABD’den Türkiye’ye bakınca işler hiç de o kadar kötü değil. Ama malum Üreten ülke değiliz. Araba, benzin, otoyoldan para kazanıyoruz. Yabancıyı Türkiye’ye sokmalıyız. Yoksa dolar 3 değil 13 olur. 

2015’in 8 yasasına göre denetlenmeliyiz fakat şu an Amerika’da ticari ateşemiz yok. New York’ta var o da izne ayrılmış. Kanun var döviz kazandırıcı hizmetler yasasına göre ticari ateşe gelecek kontrol edecek fakat koca Amerika’da 3 aydır ticare ateşe bulamıyoruz. Ateşe olmadığı için teşviğe de başvuramıyoruz malesef...

 

Röportaj: Anıl Sural

 

twitter.com/AnilSural

 

ABD Röportaj Dizisi - 4

 

 
 
Toplam blog
: 32
: 1589
Kayıt tarihi
: 20.02.16
 
 

11 Ağustos 1990 Amasya doğumludur. Diyarbakır, Karabük, Sakarya, Orlando - Florida, Trieste ve İs..