Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ton Balığından Haberler

Güzel haberlerle geldiğim bir köşe yazısına daha merhaba diyelim…  Aslında bazen aktarmak istediğim o kadar fazla bilgi, haber, proje oluyor ki. “Bu hafta hangisini yazsam acaba?” diye sürekli iç sesimle konuşuyorum. İç sesim de bana gerçekten iyi katlanıyor, sağ olsun. Şu son günlerde gıda sektörü oldukça canlandı. Farklı tarz üretimler sadece benim değil eminim tüketicilerin de fazlasıyla hoşuna gidiyor. Mesela bu hafta ilgimi çeken üretim, benim yıllardır içimden “Ah böyle bir şey olsa ne güzel olurdu.” dediğim şey…  Duyunca tabi ki mutlu oldum, koşa koşa geldim köşeme. Hadi ayrıntılara başlayalım!

Dünya üzerinde önemli bir yere sahip olan Ton balığı, Orkinos olarak bilinir. Ekonomik değeri oldukça yüksek olan bir balık kendisi. Ülkemizde 1980’li yıllarda konserve üretimi başlamış ve günümüze kadar ilerlemiş. Artık teknoloji o kadar ilerledi ki, ton balığınızı tüketmeden önce ambalaj üzerinde bulunan kodu yazıp balığınızı öğrenebiliyorsunuz. Balığın hangi okyanustan çıkarıldığını, ailesini, özelliklerini kolaylıkla öğrenebiliyorsunuz. Hatta belki de komik gelebilir, hangi gemide tutulduğunu bile öğrenebilirsiniz. Balık şok! Neyse bu yazdıklarım yeni değil ama yine de bilmeyen okurlarım için “Yeni” diyebiliriz. Gelelim ilgimi çeken, beni mutlu eden üretime. Ton balıkları hazır yemek şeklinde üretilmeye başlanmış. Mısırlı Ton, Fasulyeli Ton, 4 Tahıllı Ton, Kuskuslu Ton, Kinoalı Ton olarak 185 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkıyor. Yüksek protein içeren bu çeşitler benim gözümde tam bir kurtarıcı. 4 Tahıllı olan çeşitte ise bulgur, buğday, karabuğday ve yulaf bulunuyor. Ambalajların içerisinde çatal bulunması da minik bir ayrıntı olarak gözükse de benim kalbimi fetheden güzelliklerden, severim.

Ton balığını kimi çok sever, kimi ise belki yıllar önce yemiştir sevmeyebilir. Ben zaman zaman tüketen kesimdenim. Bu yeni üretimler arasından en çok merak ettiğim Kuskuslu Ton.  Kuskusu çok severim, ton balığını da… İkisi güzel bir çift olarak gözüküyorlar gözüme, diğerleri de belki kuskuslu çeşidin önüne geçebilir. Kim bilir? Herkesin damak tadı, zevki bambaşka… Bakalım sizler hangisini beğeneceksiniz?

Sağlıkla Kalın!


Not: “Aklımdan geçenin gerçeğe dönüştüğü bir üretim.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..