Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yüksek Proteinli Üretim

Proteinler… Gıda bilimi için çok fazla anlam taşıyan, okudukça bitmeyen bir kavram ve araştırma konusu. Üzerine saatlerce konuşup, sınırsızca yazabiliriz. Gıdalar açısından bakarak yazıyorum bir de bu düşüncelerimi. O sadece bir kısmı, asıl genel baktığınızda bambaşka şeyler öğrenebileceğiniz daha da geniş bir konu. Vücudumuz için, beslenme kriterlerimiz açısından proteinlerin yeri oldukça özel. Durum böyle olunca bizler protein açısından yüksek, değerli gıdaları tüketmek istiyoruz. Peki gıda üreticileri bu konuda neler yapıyor, yapabilir? Hiç düşündünüz mü?

Şu an 2022 yılındayız, bu zamana kadar protein ağırlıklı üretimlerle karşılaştığımda özenle araştırdım ve sizlere taşıdım. Uzun zamandır proteinlerle alakalı hoşuma giden, “Aa bu iyiymiş ,orijinalmiş.” dediğim bir üretim olmamıştı. Genelde hep bildiğimiz ve kendisini tekrarlayan şeyleri duyuyordum, ta ki bu haftaya kadar… Ülkemizdeki bir gıda üreticisi “Yüksek Proteinli Ürün Serisi” ile karşımıza çıkmış bile. 5 farklı ürün çeşidinden oluşan bu serinin özelliği, tahmin edersiniz ki protein miktarından kaynaklanıyor. İçlerinde en çok ilgimi çekenle başlamalıyım: Yüksek Proteinle Pancake. Pancake ile aramda duygusal bir bağ olabilir. Kahvaltıda pancake olduğu zaman daha mutlu oluyorum, meyvelerle de çok yakışıyor. Yüksek proteinli pancake ise 30 gram protein içeriyor. 150ml süt ve 1 yumurta ile 10 adet pancake yapabiliyoruz. İşte bu tam benlik…  Seride bulunan diğer ürünler ise Çilekli (10 gram protein) ve Bitter Çikolatalı Bardak Puding (12 gram protein), Orman Meyveli Milkshake (11 gram protein), Bitter Çikolatalı Milkshake (11 gram protein). Bardakta pudingler ise yalnızca 150 ml süt ile 1 dakika içerisinde hazırlanıyor. Milkshake’ler 200 ml soğuk süt ile çalkalanıp yine 1 dakika içerisinde hazır. Şu yaz günlerinde soğuk süte eşlik edebilecek tarifler benim için göz bebeği, bir de böyle yüksek protein içeriği olunca işte budur dedim.

Hepimizin tercihleri, damak tadı ve zevkleri farklı. Aynı olsaydı dünya anlamsız bir yer olurdu… Yaşamda renkliliği oluşturan şey tam da bu zaten… Bu yüzdendir ki isteyen tüketiciler dilediği proteini etten, yumurtadan sütten ve protein içerikli birçok gıdadan alabilir. İsteyen de temel gıdalara ek olarak bir pancake yerken, pudingini kaşıklarken ve hatta sütlü içeceğini yudumlarken bile yüksek proteinli ürünleri tercih edebilir. Ben sektördeki bu çeşitliliği seviyorum, umarım gittikçe daha da çoğalır…

Sağlıkla Kalın!

Not:” Pancake canavarları bunu beğendi.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..