Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '10

 
Kategori
Trafik
 

Toplu taşımamızdaki paha biçilmez ücretler

Dünyanın tüm gelişmiş ülkelerinde bir kamu hizmeti olarak görülen toplu taşımın sadece taşımacılık hizmetinden çok daha ötede anlamlı ve bir o kadar da işlevsel özellikleri vardır. Sadece bu özellikleri dikkate alındığında tamamı ile KAMUNUN kontrolünde olması gereklidir. ÇÜNKÜ TOPLU TAŞIM

l kentin arazi kullanımını kontrol işlevi görür

l trafik sıkışıklığını önler

l trafik kazalarını azaltır

l enerji tasarrufu sağlar

l hava kalitesini iyileştirir

l vatandaşlarımız arasında empati duygusunu geliştirir

l vatandaşlar arasındaki eşitsizlikleri giderir

Sadece yukarıda maddeler halinde verilen faydaları bile bugün toplu taşım hizmetinin sadece insanların taşınması olarak değil de bir KAMU HİZMETİ olarak halkımıza sunulması gerektiğini anlatmak için yeterlidir. Buna karşın toplu taşım hizmetini sadece ücretler üzerinden maliyet hesabına indirgemek bu önemli KAMU HİZMETİNİ olması gereken mecraından çıkartmaktadır. Temelinde kamu tarafından belirlenen toplu taşım ücret tarifelerinin halkın ve kentin menfaatine uygun olarak belirlendiği gelişmiş ülkelerin aksine ülkemizde ticari anlayış esas alınarak dünyanın gelişmiş ülkelerinde sadece kısa dönemli ziyaretçiler ya da turistlere uygulanan ücretlendirme usulünden hareket edilmektedir. Oysa aşağıdaki örnekler toplu taşımanın nasıl fiyatlandırıldığı konusunda bilgilendirici olacaktır.

Roma’da aylık sınırsız kişiye özel paso 30 avro (yaklaşık 63tl), paylaşımlı sınırsız paso 46 avro (yaklaşık 97 tl), yıllık sınırsız paso 230 avrudur (yaklaşık 483 tl).

Paris’te neredeyse tüm kenti kapsayan alanda sınırsız paso 56, 60 avrodur (118 tl civarı).

Prag’da aylık sınırsız paso 550 çek korunasıdır (yaklaşık 46 tl).

New York’da 30 gün sınırsız kullanımlı paso 89 abd doları dır (yaklaşık 135 tl). 65 yaş ve üstü, özürlüler ya da engelliler için 44, 50 abd dolarıdır (yaklaşık 68 tl).

Herkes için sınırsız ulaşım, sınırsız ulaşabilirlik

Ülkemizde de yapılması gereken halkımızın aylık, üç aylık, altı aylık, yıllık cüz’i rakamlar karşılığında, dezavantajlı nüfus gruplarına pozitif ayrımcılık yapan rahat, konforlu, her yere ulaşan toplu taşım hizmetinden faydalandırılmasıdır.

 
Toplam blog
: 27
: 1155
Kayıt tarihi
: 20.07.08
 
 

Yüksek şehir plancısıyım (ODTÜ-1997), aynı zamanda Mühendislik Doktorası (Kyoto Üniversitesi, İnşaat..