Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '16

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
1106
 

Trabzonspor kadrosunun gayri teknik analizi

Trabzonspor kadrosunun gayri teknik analizi
 

Kadronun tek tek analizi


Herkes konuşuyor da ben susayım mı? Elli yıllık taraftarım yahu, kaç kişi kaldı benim kuşağımdan? Tüm kadroyu tek tek, bu yılki performanslarına not vererek değerlendireceğim.

ONUR (7) Onur, Onur gibi oynadığı müddetçe, Trabzonspor’un en az bir puanı garanti. Eski Onur’un sinyallerini Galatasaray maçında verdi.

ESTEBAN (8) Esteban’ı Onur’dan daha başarılı buluyorum ve kalede onun olmasını arzu ediyorum. Lakin memleketin neresinde liyakate göre görev veriliyor da, Trabzonspor kalesini daha formda olan korusun, diye sormadan da edemiyorum.

ZEKİ YAVRU (3) Zeki’nin en iyi özelliği maçlardan sonra verdiği beyanatlar. Allah için iyi konuşuyor. Ah keşke konuştuğu kadar top oynayabilse. Öyle hatalar yapıyor ki, takımı her an yakabilir. Onu engellemek için her tribünde en az iki teyze, iki de sakallı emice maç boyunca dua etmeli… Ancak… İyi gününde olduğunda da sahada bir virtüöz var sanırsınız. Halkımız bu tür insanlar için, “Kıçı tavuk kıçı ama kaz yumurtası veriyor,” tabirini kullanır. Kazlar senede 7-8 kocaman yumurta verir, sonra bütün sene cak cak öter ya, Zeki de senede dört beş maçta iyi oynar, gerisinde takımı yakar. Ya o dört beş maçı önceden tahmin edeceksiniz ya da onu takıma en az zarar verecek mevkide oynatacaksınız. Yedek kulübesi mesela.

DURICA (9) Takımın en iyi transferi. 35 yaşında ama 20’lik delikanlı gibi oynuyor. Her topa müdahale ediyor, havadan yerden geçit vermiyor. Tek kusuru topu oyuna sokamaması. Bu da, ondan ziyade orta sahanın ortalılarda olmamasından kaynaklanıyor. Yönetimde olsam 25 senelik sözleşme yapardım onunla. Altmışına kadar oynar. Sonra da bir golf birimi açar, oraya transfer ederiz. Doksanına kadar da rahatlıkla golf oynar.

UĞUR DEMİROK (9) Allah nazardan saklasın, diyorum, başka bir şey demiyorum.

 MUSTAFA AKBAŞ (9) Sol beki bir doldurdu, pir doldurdu. Allah onu da kem gözlerden korusun.

 MUSTAFA YUMLU (3) Bir Zeki de o. Zeki için ne yazdıysak onun için de geçerli.

 MEHMET EKİCİ (5) Yetenek var, arzu yok… Biraz kendini verse takımı sırtlayacak ama uşak başka âlemlerde. Teneffüs zili çalsın da kahvede okeye koşayım havasındaki lise son talebesi gibi. Ya da hafta sonu gelse de kafaları çeksek anlayışındaki devlet memuru. Biraz silkelense her şey yoluna girecek ama buna pek de niyeti yok.

BERO (7) Bu uşakta ışık var. Her gün üstüne koyuyor. Gayretli, istekli, mücadeleci. İyi transfer.

ONAZI (4) Onasi’nin nasi bir topçu olduğunu anlayamadım. İyi mi? Değil. Kötü mü? O da değil. Takım oynarsa o da oynuyor, oynamasa o da duruyor. Halayın ortasındaki oyuncu gibi.

IBANEZ (Boş kâğıt vermiş) Olmasa da olur. Faroz’a çıkın, her köşe başında onun gibisi bulunur.

OKAY YOKUŞLU (6) Okay, Zeki’nin tam tersi bir oyuncu. Çoğunlukla iyi, hatta çok iyi. Ancak kötü olduğunda pimi çekilmiş bomba rolünde. 10’a kadar saymaya gerek yok, anında patlar ve takımı da patlatabilir.

MUHAMMET DEMİR (2) Başını vur, otur ağla. Öyle bir topçu Muhammet. Yetenek var ama oynayamıyor. Nefesi güçlü bir hoca mı okur, kurşun mu döktürür, ne yaptıracaksa kendisi karar versin. Bunca yeteneği heba etmesi ayıp.

SUK (1)  Koreli topçuyu almadan önce takip edenler nerede izledi, harbiden merak ediyorum. Diskotekte mi, yarış pistinde mi? SUK’tan iyi atlet olur… İyi dans eder ama iyi topçu çıkmaz. Tek bir hava topu aldığını görmedim. Zıplayamıyor yahu. Daha doğrusu sanki ip atlarmış gibi zıplıyor. Ayaklarını yerden kesmeyi zıplamak mı sanıyor, ne? Bir kontrol etmeli, ayaklarına ağırlık filan mı bağlanmış.

 N’DOYE (4) Ağır bir topçu. Pek teknik de değil ama hava toplarında iyi. Arzulu da. Koyun bulunmayan yerde Abdurahman Çelebi rolündeki keçi görevini üstelenebilir. O kadar.

CASTILLO (6) Beğendiğim transferlerden. Süratli, top tekniği iyi. Daha verimli olacaktır.

AYTAÇ KARA (2) Keşke geçen sene Mustafa Akbaş, Uğur ve Zeki yerine onu sürgüne gönderseymişiz. Belki faydasını görürdü. Takımı her an eksik bırakacakmış gibi oynuyor. Faydasından vazgeçtim, zarar vermesin yeter.

 YUSUF ERDOĞAN(3) Yazık bu uşağa ya. Sürati, yeteneği, tekniği, sağ ayağı, sol ayağı var ama kafası yok.

RAMİL SHEİDAEV (0,5’ten 1) İsmi devlet başkanı gibi duruyor ama bu çocuktan sınıf başkanı bile olmaz. Ben ismini ilk duyduğumda Kaleşnikov gibi otomatik tüfek markası sanmıştım. Sonra anladım ki kuş lastik (sapan) bile olmaz ondan. İzleyen ekip onda nasıl bir ışık görmüş, ah bir bilebilsem. Ben ne kadar bakarsam bakayım titrek bir mum ışığı dahi göremiyorum. Yanılırsam, acilen göz doktoruna gidip katarakt kontrolü yaptıracağım. Yok, doğru çıkarsam aynısını scout ekibine tavsiye ederim.

ERSUN YANAL (7) Takımın en yerinde transferi teknik direktör Ersun Yanal’dır. Bugünkü koşullarda ondan daha iyisi mümkün değil. Takımın direnci filan varsa, saman alevi gibi de olsa iyi oynadığı zamanlar da oluyorsa, kesinlikle onun sayesindedir. Tam not vermemiş olmam sadece ve sadece isabetsiz transferlerdeki sorumluluğundan dolayıdır.

YÖNETİM KURULU (7) Bir başka iyi transfer de yönetimdir. Hastalıkları teşhiste ve çözüm yöntemlerindeki isabetli kararları sayesinde taraftar geleceğe daha umutla bakabiliyor. Lucescu ve yeni stadın açılış tarihi gibi tutamayacakları vaatlerde hiç bulunmasalardı… Bir yöneticinin herkesle dalaşması da olmasa tam puan alırlardı benden.

 TARAFTAR (10) On puan verdik ya… Bir de açıklama mı bekliyorsunuz?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 174
Toplam yorum
: 304
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2131
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster